Nieuwsbrief april 2016

22 mei 2016
VSU Energie event

Utrecht hostcity Nationale Sportweek 2016

Van zaterdag 17 tot en met zondag 25 september 2016 vindt voor de dertiende keer de Nationale Sportweek plaats. Dit jaar met Utrecht als hostcity. Een week lang staat sport centraal in de Domstad, vieren we de start van het sportseizoen en kan iedereen sport beleven. De Nationale Sportweek is de perfecte gelegenheid voor sportaanbieders om te laten zien hoe leuk sport en de club is. Tevens vinden er tal van andere events plaats – zoals het Sportfestival, Rio Reinaerde en pop-up museum - waar clubs aan kunnen haken. En mocht je nog een idee hebben voor een bijzondere locatie waar jouw club zou willen sporten? Geef dit dan voor 15 mei door via info@sportutrecht.nl. Wie weet wordt dit idee gerealiseerd! Wij zijn erg benieuwd of jouw club ook meedoet aan de Nationale Sportweek: laat het ons weten en vul hier de vragenlijst in. Noteer ook 25 mei in uw agenda voor de 2e informatiebijeenkomst over de Nationale Sportweek.

Kijk voor alle relevante informatie over de NSW op de website van de VSU >>>

Stadsgesprek Sportnota

De gemeente organiseert op 11 mei 2016 een stadsgesprek voor iedereen die zich betrokken voelt bij de organisatie van de sport in Utrecht. In het stadsgesprek komen de hoofdlijnen van de nieuwe Sportnota aan de orde. Hoofddoelstelling van de sportnota is om te zorgen voor een optimale sportinfrastructuur in Utrecht, die mensen uitnodigt om te sporten en bewegen. Dit draagt bij aan een gezonde leefstijl, maar zorgt ook voor ontmoeting, ontspanning, vrijwillige inzet, activering en talentontwikkeling. Kom ook meepraten op 11 mei!

Meer informatie en het volledige programma >>>

ALV 2016

Onder het motto van ''even bijpraten'' zijn VSU leden en relaties van harte welkom op de Algemene Leden Vergadering. Aan de hand van het jaarverslag 2015 wordt teruggeblikt op een uiterst sportief jaar waar vele activiteiten plaatsvonden. Na afhandeling van de reguliere agendapunten zal VSU directeur Hanneke van der Marel een presentatie geven over VSU Koersvast 2020 waarbij iedereen wordt uitgenodigd om mee te praten en vragen te stellen. Dat geldt zeker ook voor het laatste onderwerp van de avond. Dan wordt namelijk aandacht besteed aan de nieuwe sportnota van de gemeente Utrecht die in voorbereiding is.  Klik hier voor meer informatie en het volledige programma.

Bent u aanwezig op de ALV 2016? Laat het hier weten! >>>

Topsportpas krijgt hoge waardering

De 261 sporters die gedurende 2015 in het bezit waren van een VSU Topsportpas hebben deze een waardering van 7.5 gegeven. Deze pas geeft sporters toegang tot het uitgebreide faciliteitennetwerk die hen voordelen bieden. Dit netwerk werd onlangs uitgebreid met Lyceo. Deze organisatie begeleidt (jonge) topsporters met persoonlijke hulp op het gebied van huiswerkbegeleiding, bijles, coaching en examentraining op verschillende locaties door heel Nederland.

VSU verwelkomt nieuwe supplier: Lyceo >>>

VSU Energie event

Op zondag 22 mei wordt het VSU Energie event bij Sportpark de Vryheit georganiseerd. Op deze dag wordt de opening van de zonnestroominstallatie van gastheer Desto gevierd, en gelijkertijd ook de plaatsing van ruim 2000 zonnepanelen bij Utrechtse sportclubs. Tijdens vinden er diverse workshops plaats o.a. over nieuwe inkoopcollectieven. Naderhand is mogelijkheid om de middag met elkaar na te bespreken onder het genot van een borrel. Klik hier voor het aanmeldformulier.

Meer informatie en het programma >>>

Gemakkelijk en snel betalen op de sportvereniging

Le Credit Sportif ontzorgt bestuurders en vrijwilligers en leidt tot optimalisatie van de kantine exploitatie. Met dit kassasysteem kunnen vrijwilligers zonder uitleg werken en kunnen leden gemakkelijk en snel betalen. Bovendien heb je meer inzicht in de inkomsten en een betere brutowinstmarge. Zo heb je meer plezier van je kantine! Le Credit Sportif staat 24/7 voor je klaar, ook in het weekend. Al meer dan 1000 clubs doen er hun voordeel mee. Klik hier voor meer informatie. >>>

Verdien geld voor je club: word vrijwilliger bij de Ladiesrun Utrecht

Wil jij op zondag 26 juni 2016 voor jouw club € 250 verdienen? Voor groepen en verenigingen is er een speciale Crew Cash Actie. Wanneer je een groep van 10 of meer mensen aanmeldt ontvang je € 25 euro per persoon voor de vereniging. Ladiesrun biedt vrijwilligersgroepen een onvergetelijke dag en een superleuke ervaring bij een Utrechts hardloopevenement waarbij professionaliteit en gezelligheid voorop staat! Kijk hier voor meer informatie en meld jouw groep aan!

Voorkom geluidsklachten

De lente is weer begonnen. De krokusjes komen op en ook de buitenactiviteiten nemen toe. De keerzijde is dat ook de klachten rond overlast in de buitenruimte toenemen. Jaarlijks komen er veel klachten bij de gemeente binnen over geluidshinder bij sportvelden. Het gaat dan vaak om omroep- en muziekgeluid tijdens clubkampioenschappen en sportactiviteiten.
Organiseert u dit seizoen een festiviteit binnen uw sportvereniging? En wilt u meer geluid produceren of de verlichting buiten langer laten branden dan normaal? Lees dan hier hoe u tijdig een ontheffing aan kunt vragen bij de gemeente.