NIEUWSBRIEF JULI 2018

>>  Nieuwe tranche buurtsportcoaches
>>  Afgestudeerd!

TOPTWEET

Walking Football in Hoograven blijft populair! De nieuwe trainer Sebastiaan is helemaal klaar voor de zomer, met de nieuwe spullen kunnen de mannen lekker doortrainen

Eindsignaal van Jan Boessenkool: VAN VSU NAAR SPORTUTRECHT

De allerlaatste VSU-nieuwsbrief. Nog heel even en dan houdt, na ruim dertig jaar, de Vereniging Sport Utrecht op. Zodra de Rechtbank de overgang van VSU in SportUtrecht (van vereniging naar stichting) heeft goedgekeurd, en dat zal naar verwachting nog deze maand gebeuren, bestaat de VSU niet meer. De krachten van de VSU en Harten voor Sport worden dan ook formeel gebundeld. De samenwerking is de laatste tijd al redelijk geïntensiveerd en verloopt naar wens. Het personeel van beide organisaties gaat voltallig mee en zowaar zal nog voor het eind van dit jaar de integratie volledig zijn als de verhuizing plaatsvindt naar het nieuwe onderkomen, in de Galgenwaard. >>>

NATIONAAL SPORTAKKOORD

Ruim 700 extra buurtsportcoaches, verhoging van de onbelaste vrijwilligersvergoeding van €1500 naar €1700 euro per jaar, €87 miljoen aan subsidie voor sportverenigingen die investeren in accommodaties, een nieuwe code goed sportbestuur en beweegprogramma’s voor kinderen onder de 6 jaar. Dit is slechts een greep uit het sportakkoord dat minister Bruno Bruins heeft gesloten met de sport, gemeenten en maatschappelijke organisaties en bedrijven. Het is de eerste keer dat zoveel partijen zijn samengebracht om sportief Nederland te laten verenigen. >>>

KLAAR VOOR DE START?

Heeft jouw club zin in een sportief feestje? Is er nog plek voor nieuwe leden of wil je een nieuwe activiteit uitproberen of andere doelgroep testen? Dan heb je vast en zeker de Nationale Sportweek en AH Sportactie al genoteerd in je agenda!

Tijdens de Nationale Sportweek van 15 tot en met 29 september 2018 zetten duizenden clubs, bonden, gemeenten en andere organisaties hun deuren open. Een perfecte kans om gemakkelijk nieuwe sporten uit te proberen en samen sportplezier te beleven.

In deze week gaat ook de AH Sportactie van start. Van 17 t/m 30 september ontvangen Nederlanders in alle Albert Heijn winkels bij elke keer boodschappen doen een sportcredit. De credits zijn tot 25 november te verzilveren via www.ahsportactie.nl bij de deelnemende clubs. Doe ook mee met jouw club en maak snel je clubprofiel aan en voeg evenementen toe! >>>

EK BEACHVOLLEYBAL OP DE NEUDE

(Fotograaf: Geert Lommers)

Deze zomer vindt het DELA EK Beachvolleybal plaats in Nederland. Vier verschillende steden worden omgedoopt tot spectaculaire beachvolleybal-venues, met Utrecht dit jaar als nieuwkomer. Speciaal voor het EK wordt de Neude omgedoopt tot een uniek stadion waar in totaal plek zal zijn voor 2000 toeschouwers!
Zaterdag 21 juli wordt op de Neude de kwartfinale gespeeld. >>>

VRIJWILLIGERS GEZOCHT VOOR SINGELLOOP UTRECHT:
VERDIEN GELD VOOR JE CLUB!

Op zondag 7 oktober klinkt het startschot van de Singelloop Utrecht: de oudste stratenloop van Nederland met het snelste 10 km parcours ter wereld. Vanaf de startlijn op de statige Maliebaan gaan ruim 10.000 lopers op diverse afstanden van start voor hun route langs de authentieke Utrechtse Singels. De finish is in het gezellige Wilhelminapark waar de huisband de deelnemers staat op de wachten. Mede dankzij de hulp van honderden vrijwilligers is dit sportieve evenement van Utrecht altijd een groot succes en een waanzinnig leuk Utrechts feest! Voor verenigingen is er een speciale Crew Cash Actie. Bij aanmelding van een vrijwilligersteam van 10 mensen gaat er € 250 naar de clubkas. Meer weten? >>>

UTRECHTSE KAMPIOENEN

Het eerste halfjaar van 2018 zijn er door de Utrechtse sporters al vele mooie prestaties behaald. De teller met de Utrechtse podiumplekken staat al op 321! Een greep uit de bijzondere Utrechtse sportmomenten van het eerste half jaar: in de maand januari hebben de Nederlandse zaalhockeysters zilver behaald op het EK zaalhockey. Jeugdwereldkampioen darts Justin van Tergouw werd dinsdag 23 januari in het zonnetje gezet door de gemeente Utrecht. Paraskiester Anna Jochemsen en parasnowboardster Lisa Bunschoten (foto) waren de Utrechtse deelnemers aan de Paralympische Spelen in maart. Lisa kwam terug met een zilveren medaille op de snowboardcross en haalde  brons op de banked slalom! April was de maand waarin Jesse Puts de Swim Cup in Eindhoven de 50 meter vrije slag won en in mei maakte golfster Romy Meekers uit Leidsche Rijn haar favorietenrol waar en won het NK t/m 21 voor de 2e keer. Ook was het de maand voor de hockeyers van Kampong. Zij zijn er zondag 21 mei in geslaagd zich opnieuw te kronen tot kampioen van Nederland. De maand erna heeft Dafne Schippers op de FBK Games in Hengelo de 200 meter gewonnen. De Utrechtse Keet Oldenbeuving won zondag 3 juni in Parijs de World cup Far ’n High. Bekijk hier alle Utrechtse sportkampioenen van 2018. >>>

NIEUWE TRANCHE BUURTSPORTCOACHES

Vanaf augustus-september 2018 start er een nieuwe tranche van Buurtsportcoaches Onderwijs & Sport, tot voor kort Combinatiefunctionarissen Sport. De belangrijkste verandering ten opzichte van vorige tranches is dat SportUtrecht (de VSU en Harten voor Sport) per 1 augustus 2018 verantwoordelijk is voor het gehele aanvraag-, toewijzings- en verantwoordingsproces van de Utrechtse buurtsportcoaches. >>>

De Utrechtse Sportkrant is weer uit!
Haal hem af bij het VSU kantoor op de Grebbeberglaan 5 te Utrecht.

GESLAAGD!

In juli zijn maarliefst vier VSU medewerkers afgestudeerd. Annemarijn heeft onderzoek gedaan naar maatschappelijke waarde van Regionale Topsportorganisaties. Nadja deed haar onderzoek naar de impact van het EK Vrouwenvoetbal op de ledenwerving van Utrechtse voetbalverenigingen. Nanne en Bas hebben hun Master of Science titel behaald door af te studeren aan de Master Sportbeleid en Sportmanagement. Nanne heeft onderzoek gedaan naar de betekenis die Utrechtse sportbestuurders geven aan de belangenbehartiging van de VSU en Bas heeft de ervaringen van wielrenners over veiligheid op het fietspad onderzocht. Gefeliciteerd allen!

VAN VSU NAAR SPORTUTRECHT

SPORTVACATURES

Zie sportutrecht.nl/vacatures

NIEUWSARCHIEF