NIEUWSBRIEF JUNI 2018

IN DEZE NIEUWSBRIEF

> SPORTUTRECHT KOMT ERAAN
> SPORTUTRECHT POSITIEF OVER COALITIEAKKOORD
> HOE VER IS UW VERENIGING MET DE AVG?
> VRIJWILLIGERS GEZOCHT VOOR: RONDE VAN HET WILHELMINAPARK
> VIER HET SPORTFEESTJE VAN DE NATIONALE SPORTWEEK & AH SPORTACTIE
> KOM SPELEN OP HET RABO BEACH COURT
> NK ATLETIEK IN UTRECHT
> BIJEENKOMST: VRIJWILLIGERSMODULE NOC*NSF
> COMMUNICATIEADVIES NODIG?

TOPTWEET

BREAKING NEWS! De kogel is door de kerk. De VSU gaat verder als stichting. Vanaf 1 augustus mogen wij ons Sport Utrecht noemen

SPORTUTRECHT KOMT ERAAN!

Op de extra ALV van 30 mei werden de VSU leden verzocht om over een tweetal belangrijke voorstellen een besluit te nemen. Ten eerste ging dit over de aanpassing van de huidige organisatievorm van vereniging naar stichting. Het tweede voorstel dat voorgelegd werd aan de aanwezige VSU leden betrof de wijziging van de statuten. De nieuwe statuten sluiten nu naadloos aan de kerntaken die voor de nieuwe organisatie SportUtrecht zijn geformuleerd. Alle leden stemden in met zowel de omzetting als de statutenwijziging waardoor de transitie verder in gang gezet kan worden. SportUtrecht wordt de sportorganisatie van Utrecht en gaat zich hierbij richten op een vijftal kerntaken: Sport- en beweeginfrastructuur, Sport- en beweegstimulering, Topsport en talentontwikkeling, Promotie van de sport en Belangenbehartiging. >>>

SPORT UTRECHT POSITIEF OVER COALITIEAKKOORD

Het bestuur van de stad Utrecht gaat de komende jaren aan de slag en voert daarbij de maatregelen uit het coalitieakkoord 'Utrecht: ruimte voor iedereen' uit. De wethouders van het nieuwe college van burgemeester en wethouders – met sportwethouder Maarten van Ooijen - gaan hier de komende jaren mee aan de slag. SportUtrecht oordeelt positief over dit coalitieakkoord. Het belang van sport wordt hierin duidelijk aangetoond. Het college beseft dat sport een goed middel kan zijn om ouderen uit hun isolement te halen, om een gezonde leefstijl te bevorderen en om bijvoorbeeld obesitas te voorkomen. Sport Utrecht ziet het Utrechtse Sportakkoord als een leidraad en zal het college in de toekomst houden aan hetgeen waaraan hierin wordt opgeroepen. >>>

HOE VER IS UW VERENIGING MET DE AVG?

Vanaf 25 mei 2018 gelden er nieuwe, strengere regelgeving op het gebied van privacy, de zogeheten Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Klik hier voor meer informatie omtrent de AVG. De VSU heeft ook een bijgewerkte privacy verklaring op haar site gezet>>>

VRIJWILLIGERS GEZOCHT: RONDE VAN HET WILHELMINAPARK

Dit jaar vinden de Utrechtse Wielerwedstrijden plaats in en om het Wilhelminapark op zaterdag 30 juni en zondag 1 juli. Al jaren organiseert een groep enthousiaste Utrechtse wielerliefhebbers deze wegkoers voor racefietsers. Dit sportieve evenement wordt georganiseerd door de negen wielerclubs gezamenlijk. Onmisbaar is de inzet van talloze vrijwilligers die er ondermeer voor zorgen dat het parcours veilig is. De organisatie is nog op zoek naar een aantal helpende handen. De vrijwilligers maken de koers hard! Geef je direct op via deze link. En mocht je deze keer niet kunnen: ook diverse andere evenementen – zoals het EK Beach  en de Singelloop – voegen je maar al te graag toe tot hun crew. Laat hier je naam achter zodat er contact opgenomen kan worden>>>

KLAAR VOOR DE START?

Heeft jouw club zin in een sportief feestje? Is er nog plek voor nieuwe leden of wil je een nieuwe activiteit uitproberen of andere doelgroep testen? Dan heb je vast en zeker de Nationale Sportweek en AH Sportactie al genoteerd in je agenda!

Tijdens de Nationale Sportweek van 15 tot en met 29 september 2018 zetten duizenden clubs, bonden, gemeenten en andere organisaties hun deuren open. Een perfecte kans om gemakkelijk nieuwe sporten uit te proberen en samen sportplezier te beleven.
In deze week gaat ook de AH Sportactie van start. Van 17 t/m 30 september ontvangen Nederlanders in alle Albert Heijn winkels bij elke keer boodschappen doen een sportcredit. De credits zijn tot 25 november te verzilveren via www.ahsportactie.nl bij de deelnemende clubs. Doe ook mee met jouw club en maak snel je clubprofiel aan en voeg evenementen toe! >>>

KOM SPELEN OP HET RABO BEACH COURT

Van 4 juni t/m 14 juli heb je de kans om te spelen op het beachvolleybalveld voor het hoofdkantoor van de Rabobank Utrecht. Voor een kleine prijs kunnen er trainingen en clinics gevolgd worden door één van de beachvolleybal toptrainers. Daarnaast kan het veld ook vrij gehuurd worden om bijvoorbeeld beachtennis of voetvolley te spelen. Het veld is open tussen 08:30 -21:30 uur. Voor meer informatie kijk op www.rabobeachcourt.nl.

NK ATLETIEK IN UTRECHT

Dafne Schippers – de Utrechtse sportvrouw van 2017 – is de grote blikvanger tijdens het Nederlands kampioenschap atletiek, van donderdag 21 juni tot en met zondag 24 juni in Utrecht. De Utrechtse komt in haar geboortestad op vrijdag 22 juni in actie op de 100 meter. De loopnummers vinden, net als vorig jaar, plaats op de atletiekbaan Maarschalkerweerd.

Behalve Schippers zullen ook Sifan Hassan (5.000 meter), en Churandi Martina (100 mannen) in Utrecht aan de start staan. De finale van 100 meter mannen is het slotstuk van 22 juni, en staat gepland om 20.40 uur. Schippers loopt haar finale eerder die avond.

Het polsstokhoogspringen wordt net als vorig jaar in de Utrechtse binnenstad afgewerkt. Was in 2017 het Vredenburg het strijdtoneel, dit jaar zullen de atleten hun kunsten vertonen op het Domplein. Dat zal gebeuren op donderdag 21 juni. Burgemeester Jan van zanen opent het NK die dag om 15.50 uur. UStad en RTV Utrecht zenden het NK Polsstokhoogspringen live uit vanaf het Domplein op 21 juni 2018 van 15.50 – 20.00 uur. >>>

BIJEENKOMST: VRIJWILLIGERSMODULE NOC*NSF

NOC*NSF heeft samen met Starte2Create een online module ontwikkeld waarmee verenigingen aan de slag kunnen met sterk vrijwilligersmanagement. Dat ziet de club terug in een grote groep enthousiaste vrijwilligers, die graag hun steentje bijdragen aan het werk dat er binnen de club gedaan moet worden. Deze online module is vanaf juli voor iedereen toegankelijk. Voor clubs die graag al aan de slag willen, zijn 18 juni welkom in De Weerelt op de inspiratieavond. Tijdens deze avond word je praktisch op weg geholpen om met vrijwilligersmanagement in de e-learning omgeving aan de slag te gaan en is er alle ruimte om op interactieve wijze met andere deelnemers kennis en ideeën uit te wisselen over vraagstukken die er spelen bij jouw club.. >>>

COMMUNICATIEADVIES NODIG?

Na een geslaagde eerste editie van Jong Gras wordt in samenwerking met Hogeschool Utrecht een vervolg gegeven aan dit communicatieproject. Heeft jullie sportclub uitdagingen op communicatiegebied? Heb je behoefte aan een communicatiebeleid van deze tijd of wil je meer weten welke communicatiemiddelen je het beste kan inzetten om een bepaalde doelgroep te bereiken? Roep dan de hulp in van studenten van de opleiding Communicatie, Multimedia & Design die in tien weken tijd met het communicatievraagstuk van jouw sportclub aan de slag gaan! In het afgelopen jaar zijn ruim twintig sportclubs geholpen met o.a. een nieuwe huisstijl, prototype websites en flitsende middelen zoals posters en social media inzet. In september gaat een nieuwe ronde van start!

Willen jullie de communicatie van de sportclub naar een (nog) hoger niveau tillen? Meld jouw club dan voor 25 juni aan via deze linkBenieuwd naar de successen van afgelopen jaar? Check deze link!

SPORTVACATURES

stagiair communicatie VSU | Manager Verenigingsbureau Hellas Utrechtmedewerker hockeykantoor MHC Fletiomare | turn- en acro trainers bij Fraternitas | hoofdtrainer G/LG-hockey bij Kampong

Zie sportutrecht.nl/vacatures

NIEUWSARCHIEF