NIEUWSBRIEF MEI 2018

IN DEZE NIEUWSBRIEF

> ALGEMENE LEDENVERGADERING VSU
> BUURTSPORTCOACH ONDERWIJS & SPORT
> IS UW SPORTVERENIGING KLAAR VOOR DE AVG?
> EK BEACHVOLLEYBAL
> UTRECHT OP WEG NAAR EEN ROOKVRIJE GENERATIE
> MEET THE MEDIA
> VSU BIJEENKOMSTEN
> SAMENWERKING VSU & HVS
> IN MEMORIAM: PAUL VERWEEL

TOPTWEET

voor de vrouwen van die vanavond de halve finale play-offs spelen om het kampioenschap. Vanavond spelen ze in Leiden tegen ZVL en morgen is de replay in zwembad de Krommerijn

16 MEI: ALGEMENE LEDENVERGADERING VSU

Op deze ALV worden de VSU leden gevraagd, in vervolg op de besluitvorming tot samengaan met de stichting Harten voor Sport, een besluit te nemen over de omzetting van vereniging naar stichting en de statutenwijziging die hier uit voortvloeit. Daarnaast zal zoals gebruikelijk het VSU Jaarverslag 2017 worden voorgelegd.

Ga voor alle informatie, waaronder ALV agenda en stukken, naar sportutrecht.nl/ALV2018

Meld je aan via deze link! En zet via hier de ALV direct in je agenda.

BUURTSPORTCOACH ONDERWIJS & SPORT AANVRAGEN

Sportaanbieders uit de gemeente Utrecht die een bijdrage willen leveren aan het verhogen van de sportparticipatie van jeugd en jongeren, en tevens de eigen organisatie willen versterken kunnen vanaf 7 mei 2018 en tot en met 8 juni een aanvraag indien voor een ‘Buurtsportcoach Sport & Onderwijs’ (voorheen combinatiefunctionaris). Op deze pagina vindt u alle informatie over de stappen die u daarvoor dient te doorlopen. >>>

IS UW SPORTVERENIGING AL KLAAR VOOR DE AVG?

Vanaf 25 mei 2018 geldt er nieuwe, strengere regelgeving op het gebied van privacy, de zogeheten Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Ook sportverenigingen moeten hieraan voldoen. Nog maar weinig verenigingen zijn hier actief mee bezig. Het is een complex vraagstuk voor vrijwilligersorganisaties. Toch is het van groot belang hiermee aan de slag te gaan. Er is bestuurdersaansprakelijkheid en de boetes zijn fors. Klik hier voor meer informatie omtrent de AVG. >>>

EK BEACHVOLLEYBAL

Rondom het EK Beachvolleybal, dat plaatsvindt van 14 tot en met 22 juli, is er van alles te doen en te beleven in en om Utrecht met uiteraard een glanzende hoofdrol voor het volleybal. Er is voor ieder wat wils! Voor de ervaren volleyballer, de beginner, studenten, verenigingen, coaches, scheidsrechters en zelfs scholen! Kijk voor het complete aanbod op de website en kom zelf in actie of moedig jouw favoriet aan. >>>

Vraag jouw Join Volleybal Tour aan!
Utrechtse volleybal- of sportaanbieders met grote evenementen (met minimaal 100 kinderen) kunnen de Join Volleybal Tour aanvragen: een gepimpte volleybalbus met opblaasbare volleybalattracties die een heel schoolplein kunnen vullen. Leuk voor iedereen om actief met volleybal kennis te maken of volleybalskills te testen. Fun staat voorop en alle coole moves komen aan bod; smashen, springen, mikken, serveren, een set-up geven en passen. Als een professional duiken naar een bal en natuurlijk komt er een veld mee om alle moves direct in de praktijk te brengen. Meer weten? Neem contact op met de NeVoBo.

UTRECHT OP WEG NAAR EEN ROOKVRIJE GENERATIE

Utrecht is op weg naar een rookvrije Utrechtse generatie. Daarbij past dat wethouder Victor Everhardt (Volksgezondheid) de partnerovereenkomst met De Alliantie Nederland Rookvrij heeft ondertekend. Samenwerking en het delen van kennis, informatie en ervaringen zijn belangrijk om de doelstellingen van de Rookvrije Generatie te bereiken. De gemeente blijft ook op allerlei andere manieren werken aan een rookvrije start voor alle Utrechtse kinderen. >>>

MEET THE MEDIA

Op maandag 16 april organiseerde VSU Topsport in samenwerking met RTV Utrecht ‘Meet the media’. Deze avond bezochten 15 Utrechtse sporttalenten de studio’s van RTV Utrecht. De gehele avond stond in het teken van radio, televisie en fotografie. Als getalenteerd sporter krijg je vaak te maken met de media, de vraag is hoe ga je daarmee om? >>>

INFORMATIEVE BIJEENKOMSTEN VOOR VERENIGINGEN

De komende tijd staan er weer een aantal bijeenkomsten voor (Utrechtse) sportverenigingen op de planning. Zo is er op 17 en 31 mei een scholing Trainen en coachen van jeugd gericht op een gezonde leefstijl’. Op 24 mei komen sportbestuurders bijeen in Breukelen om in gesprek te gaan over actuele onderwerpen die van belang zijn voor de toekomst van de club. Op 29 mei vindt in Stadion Galgenwaard de Roadshow Clubinkomsten plaats voor alle clubs die meer willen weten over contributie-inning en het verhogen van sponsor- en kantine-inkomsten. De organisatie van dit evenement is in handen van Twelve, ClubCollectSponsit met medewerking van NOC*NSF.

Op 6, 13 en 20 juni krijgen cursisten les in Eerste Hulp bij Sport Ongevallen (EHBSO). In deze cursus ook aandacht voor het reanimeren met een AED. Alle deelnemers - maximaal 20 - ontvangen na afloop een diploma.

Op 18 juni staat het verantwoord alcoholgebruik binnen de sportvereniging centraal. In diverse gespreksrondes is aandacht hoe om te gaan met de verschillende dilemma’s waar bestuurders, barvrijwilliger, trainers en/of ouders mee geconfronteerd worden.

Ga voor hele overzicht naar sportutrecht.nl/agenda

Lees meer over de samenwerking tussen VSU & HvS

IN MEMORIAM: PAUL VERWEEL

Dinsdag 24 april is op 66-jarige leeftijd VSU erelid Paul Verweel overleden. Paul Verweel was jarenlang betrokken bij de VSU en heeft veel betekent voor de Utrechtse sport. Een bijzonder mens en leermeester in de sport. Paul Verweel leed al een aantal jaar aan prostaatkanker. >>>