NIEUWSBRIEF MAART 2018

IN DEZE NIEUWSBRIEF

SAMENWERKING VSU & HVS
> GEMEENTERAAD PLEIT VOOR EXTRA ZWEMWATER
> IS UW SPORTVERENIGING AL KLAAR VOOR DE AVG?
> KONINGSSPELEN 2018
> WORKSHOP: MODERN BESTUREN
> HUUR JE EIGEN GYMZAAL
> LEVEN! MAGAZINE IN TEKEN VAN SPORT
> BEWEEGMAATJES; HET VERHAAL VAN MAX EN ERIK
> UTRECHTSE PARALYMPIËRS IN PYEONGCHANG
> SPORT IN DE VERKIEZINGSPROGRAMMA'S

TOPTWEET

Op naar een breed gedragen zwemvisie voor Utrecht! ''Een leven lang zwemmen in de vier zwembaden van Utrecht'' zo heet de zwemvisie 2018-2022. Wil je hier alles over lezen klik dan op deze link -->

Lees meer over de samenwerking tussen VSU & HvS

GEMEENTERAAD PLEIT VOOR EXTRA ZWEMWATER

In de nacht van 8 op 9 maart is de zwemvisie behandeld in de gemeenteraad. De inzet van de zwemvisie was beter benutten van de huidige zwembaden en verkennend onderzoek naar de toekomstige behoefte.De gemeenteraad heeft echter raadsbreed een motie aangenomen, waarin gepleit wordt voor uitbreiding van zwemwater. Het onderzoek moet zich dus ook richten op waar het beste uitbreiding van het zwemwater kan worden gerealiseerd. >>>

IS UW SPORTVERENIGING AL KLAAR VOOR DE AVG?

Vanaf 25 mei 2018 geldt er nieuwe, strengere regelgeving op het gebied van privacy, de zogeheten Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Ook sportverenigingen moeten hieraan voldoen. Nog maar weinig verenigingen zijn hier actief mee bezig. Het is een complex vraagstuk voor vrijwilligersorganisaties. Toch is het van groot belang hiermee aan de slag te gaan. Er is bestuurdersaansprakelijkheid en de boetes zijn fors. Daarom organiseert de VSU op 3 april een themabijeenkomst rondom de AVG. Klik hier als u zich wilt aanmelden. Klik hier voor meer informatie omtrent de AVG. >>>

Op vrijdag 20 april vindt de zesde editie van de Koningsspelen weer plaats in Nederland. De Koningsspelen bieden via de Koningsmatch de mogelijkheid om sportverenigingen en basisscholen met elkaar in contact te laten komen. De verenigingen kunnen bijvoorbeeld een clinic aanbieden, of hun accommodatie beschikbaar stellen. Bovendien worden er voor de koningssportdag de gemeentelijke sportvelden en atletiekbanen wederom gratis ter beschikking gesteld. >>>

WORKSHOP: MODERN BESTUREN

Op maandag 9 april gaat het thematraject Modern Besturen van start. Dit is een talentprogramma voor jonge (toekomstige) bestuurders tussen de 18-30 jaar. Hebben jullie in het clubbestuur een jong ambitieus bestuurslid of loopt er in de vereniging een potentiële bestuurder rond die jullie graag zouden toevoegen aan het bestuur? Dan biedt het talentprogramma Modern besturen uitkomst! Aanmelden kan hier tot vrijdag 30 maart. >>>