NIEUWSBRIEF DECEMBER 2017

> SPECIAAL SPORTAANBOD OVERVECHT
> SUBSIDIE DUURZAAMHEID

FIJNE FEESTDAGEN

Van 28 december 2017 tot en met 2 januari 2018 zal het VSU kantoor gesloten zijn. We wensen iedereen fijne feestdagen en een sportief 2018!

VERTREK VSU DIRECTEUR HANNEKE VAN DER MAREL

Na een dienstverband van twee jaar verlaat directeur Hanneke van der Marel met ingang van het nieuwe jaar de VSU organisatie. Van der Marel zet haar carrière voort bij de gemeente Den Haag waar zij aan de slag zal gaan als directeur Sport.
Het VSU bestuur heeft zich gebogen over de verschillende scenario’s met betrekking tot de invulling van deze positie. Mede omdat dit geldt voor een korte termijn – tot aan de nieuwe sportorganisatie – is gekozen voor een invulling vanuit de eigen geledingen. Bestuurslid Gerard Pot is bereid gevonden om de komende maanden de rol van interim directeur op zich te nemen. >>>

UITNODIGING - POLITIEK SPORTCAFÉ

Kom vrijdagavond 2 februari naar het clubhuis van DESTO en praat & discusieer mee tijdens het Politiek Sportcafé! Tijdens deze avond worden de raadsleden Sport en de wethouder aan de tand gevoeld en is het aan jullie om kritische vragen te stellen over de actuele onderwerpen uit de Utrechtse sportwereld. De thema's deze avond hebben betrekking op de groei van de stad in relatie tot de investeringen, en talentontwikkeling. Daarnaast is er de mogelijkheid om zelf vragen in te brengen. Kortom, een belangrijke avond waarbij je inzicht krijgt in hoe het sportbeleid van Utrecht er de komende vier jaar uit gaat zien. Meld je hier aan! >>>

WORKSHOP - TRAIN DE TRAINER

De VSU organiseert in samenwerking met de KNVB een viertal Train de Trainer sessies, gericht op het meisjes- en vrouwenvoetbal. De eerste sessie start op 26 januari 2018. Deze sessies zijn praktijkgericht en het ontwikkelen van de voetbaltrainer staat centraal. Alle deelnemers krijgen vooraf een programma toegestuurd met daarin een overzicht wat aan de orde zal komen tijdens de verschillende sessies. Voorafgaand vindt telkens een theoretische voorbespreking plaats, waarin wordt stilgestaan bij de inhoud van specifieke praktijk trainingen. Er zijn nog maar enkele plekken vrij, dus meld je snel aan!

SUBSIDIE VOOR UW CLUBGEBOUW

Eigenaren of huurders van onder meer sportkantines, zorginstellingen, scholen en scoutinggebouwen kunnen vanaf 2017 subsidie ontvangen om hun ruimte geschikt te maken voor buurtactiviteiten. De subsidie is bedoeld voor fysieke aanpassingen aan het gebouw om het geschikt en toegankelijker te maken, zoals het plaatsen van een extra wand of deur of het plaatsen van sloten op tussendeuren. >>>

MEER SPORTCAPACITEIT IN UTRECHT

Utrecht groeit in de komende vijftien jaar naar 410.000 inwoners. Door de groei van de Utrechtse bevolking zal de vraag naar sportruimte naar verwachting ook toenemen. De gemeente heeft aan het Mulier Instituut gevraagd om onderzoek te doen naar wat deze groei betekent voor de sportvoorzieningen. Het Mulier onderzoek is uitgangspunt geweest voor de Rapportage Capaciteitsbehoefte Sport 2018-2030. Deze rapportage gaat in op de consequenties van de groei van de stad voor de sportvoorzieningen in samenhang met de huidige wachtlijstproblematiek. Binnen de VSU netwerkbijeenkomsten zal dieper ingegaan worden op de consequenties per sport. >>>>>>