Nieuwsbrief Vereniging Sport Utrecht - augustus 2017

> Singelloop zoekt enthousiaste verenigingen
> Utrechtse Sportzomer

TopTweet

Intentie tot samengaan en tot een nieuwe stedelijke organisatie voor sporten en bewegen

Kom 11 september naar VSU Congres
Sportief Verbinden Utrecht
en laat je inspireren!

De avond wordt afgetrapt door voormalig hockeybondscoach Marc Lammers die zijn visie op sport deelt. De thema’s voor de inspiratiesessies zijn gevarieerd en gaan onder meer over vrijwilligersbeleid, rookvrije sport, smartphonefotografie en zelfbeheer sportaccommodaties. Of praat mee over de toekomstplannen van de VSU.

Ga voor meer info en aanmelden naar: sportutrecht.nl/VSUCongres2017

VSU officieel erkend als RTO

In zwembad De Krommerijn vond 6 juli de officiële ondertekening plaats ter bevordering van de Utrechtse topsport en talentontwikkeling. Met de handtekening van Erik Lenselink (manager Sportontwikkeling NOC*NSF) en Hanneke van der Marel (directeur Vereniging Sport Utrecht) onder het contract met de sportkoepel behoort de VSU tot één van de zeven Regionale Topsport Organisaties in Nederland. Er zal intensief worden samengewerkt met NOC*NSF om in de komende olympische cyclus (Tokio 2020) ervoor te zorgen dat Utrechtse talenten, coaches en topsporters het beste uit zichzelf kunnen halen. >>>

Sport doet Meer magazine

Onder de noemer Sport doet Meer ontplooit Utrecht tal van maatschappelijke initiatieven op het gebied van sport en bewegen. Het Sport doet Meer magazine geeft een beeld van dit brede palet aan initiatieven en is bedoeld ter informatie en inspiratie. Bekijk het magazine via sportutrecht.nl/sportdoetmeer

Nationale Sportweek & AH Sportactie

Van 9 tot en met 17 september is het de Nationale Sportweek. Een week lang samen sporten en de sport promoten!

In diezelfde maand gaat ook de AH Sportactie van start. Via deze landelijke spaaractie sparen klanten van Albert Heijn sportzegels. Een volle spaarkaart met 10 zegels geeft vervolgens toegang tot vijf keer gratis sporten.

Zet ook jouw club op de kaart en meld je aan voor de Nationale Sportweek en/of de AH Sportactie!

Sportsubsidiewijzer

Welke subsidies en financiële regelingen zijn relevant voor de Nederlandse sportsector? De Sportsubsidiewijzer geeft een indruk van het brede palet aan subsidiemogelijkheden.

Van subsidies voor doelgroepgerichte sportactiviteiten tot regelingen met betrekking tot milieuvriendelijk investeren, van Europese programma’s tot gemeentelijke potjes: je vindt het in de Sportsubsidiewijzer. >>>

Singelloop Utrecht zoekt enthousiaste verenigingen

Op zondag 1 oktober vindt de oudste stratenloop van Nederland, met het snelste 10 km parcours, plaats. Mede dankzij de hulp van vrijwilligers is het grootste en leukste evenement van Utrecht altijd een groot succes. Voor verenigingen is er een speciale Crew Cash Actie. Wanneer je een groep van 10 of meer mensen aanmeldt ontvang je € 25,- euro per persoon voor de vereniging. Bekijk de website voor meer informatie. Meedoen aan dit evenement? Schrijf je dan in voor de Singelloop Utrecht

Utrechtse Sportzomer

Deze zomer stond Utrecht volop in de sportieve belangstelling. Eerst was het medio juni de beurt aan de wielrenners om hun snelle rondjes te koersen door het Wilhelminapark en over de Maliebaan tijdens de Utrechtse wielerwedstrijden.

Sportpark de Paperclip vormde in juli het decors voor het EK Honkbal onder 12 (met een 5e plaats voor de Nederlandse ploeg).

Tijdens het NK Atletiek medio juli sprongen de polsstokspringers een gat in de lucht op het Vredenburgplein terwijl een ander deel van de strijd werd afgewerkt op de atletiekbaan Maarschalkerweerd.

Tot slot in dit rijtje de Oranjeleeuwinnen die hun zegetocht op 16 juli begonnen met het winnen van de openingswedstrijd van het EK Vrouwenvoetbal in stadion Galgenwaard. Ook in alle andere wedstrijden waren de Nederlandse voetbaldames het sterkst en voor het eerst in de geschiedenis ging Europese titel naar Nederland. De massale bezochte huldiging in Park Lepelenburg vormde een mooie afsluiting van de zomer.

VSU activiteiten & evenementen

> 31-8: Netwerkbijeenkomst volleybal
> 4-9: Bijeenkomst Meer Leden in Kortere Tijd (3/4)
> 5-9: Netwerkbijeenkomst IJs