Nieuwsbrief juli 2016

RTC Schaatsen erkend >>>
Singelloop Jeugdsportfonds >>>
Congres Sportief Verbinden >>>
Meer nieuws op onze site >>>

Belangrijke data

5 - 21 augustus 2016
Olympische spelen

7 - 18 september 2016
Paralympische spelen

17 - 25 september 2016
Nationale Sportweek

20 september
Congres Sportief Verbinden

Nationale Sportweek: doe mee!

De Nationale Sportweek van 17 t/m 25 september vormt de feestelijke afsluiting van de sportzomer en de start van het nieuwe sportseizoen. Utrecht is de trotse host city van de Nationale Sportweek en pakt groots uit met allerlei sportieve evenementen die allemaal laten zien hoe gezond en vooral leuk sporten en bewegen is. Zo trekt er een Sportkaravaan door de stad, wordt het Paralympisch Team gehuldigd in Tivoli en wordt op zondag 25 september de Nationale Sportweek afgesloten met een Sportfestival in het GriftparkTeamcaptain Arie Boomsma hoopt dat veel Utrechtse sportaanbieders mee zullen doen aan deze week. Promoot ook jouw club en organiseer een sportieve en uitnodigende activiteit of haak aan bij een reeds geplande activiteit. Denk bijvoorbeeld aan een open les, kijkmiddag of clinic van een topsporter. Alle sportaanbieders hebben onlangs ook een mail ontvangen over deze en nog een andere mooie promotiemogelijkheid voor de club. Mocht je deze mailing gemist hebben, vraag deze dan nogmaals aan via info@sportutrecht.nl.

Meedoen aan de Nationale Sportweek? Klik hier om je direct aan te melden! Ga voor meer informatie naar www.sportutrecht.nl/NSWUtrecht

RTC Schaatsen erkend

De Sports & Businesscampus Vechtsebanen in Utrecht is de nieuwe hoofdlocatie van het Regionaal Talentcentrum voor de schaats- en skatesport. Dit is het vierde talentcentrum voor deze sport en gaat opereren onder de naam RTC Midden. Dit RTC richt zich in eerste instantie op shorttrack en langebaan, maar wil dit uitbreiden met de dicipline inline-skaten. Het fulltime shorttrackprogramma wordt geleid door topcoach Wilma Boomstra. In de zomereditie van het VSU Sportjournaal een interview met deze bijzondere schaatscoach en de Amerikaans shorttracker JR Celski. >>>

Utrechters op weg naar Rio

De Olympische Spelen worden van 5 tot 21 augustus gehouden in Rio de Janeiro. Aansluitend vinden de Paralympische Spelen van 7 tot 18 september plaats. Op deze spelen zijn Utrechtse topsporters vertegenwoordigd. Op de website van de VSU is een overzicht te vinden van deze Utrechtse Olympiërs en Paralympiërs en wanneer ze in actie komen. Mis niets en volg hen op weg naar Rio via www.sportutrecht.nl/rio2016.

Congres Sportief Verbinden op dinsdag 20 september

Bent u sportbestuurder en of geinteresseerd in sport? Noteer dan 20 september vast in uw agenda voor het congres Sportief Verbinden in de Jaarbeurs Utrecht. Dit congres is de plek voor ontmoeting en inspiratie en bestaat ondermeer uit een plenaire bijeenkomst, inspiratiesessies en een bedrijvenmarkt. De definitieve uitnodiging met uitgebreide informatie over het programma zal eind augustus worden verstuurd. Wilt u deze als eerste in uw mailbox ontvangen? Stuur dan een mail naar info@sportutrecht.nl. Dit congres wordt georganiseerd door NOC*NSF in samenwerking met de VSU. >>>

Singelloop voor Jeugdsportfonds

Op zondag 2 oktober vindt de 66e editie van de Singelloop Utrecht plaats. De Singelloop Utrecht is de oudste stratenloop van Nederland met het snelste 10 km parcours ter wereld (26:44). Dit jaar is Jeugdsportfonds Utrecht het goede doel van de Singelloop. Jeugdsportfonds creëert sportkansen voor kinderen van 4 tot 18 jaar die om financiële redenen geen lid kunnen worden van een sportvereniging. Deelnemers kunnen bij inschrijving kiezen voor donatie aan het Jeugdsportfonds Utrecht. >>>

Jaarverslag 2015

In 2015 kregen 86 verenigingen ondersteuning op maat, werden 32 netwerkbijeenkomsten georganiseerd in 13 sporttakken, trok de website maandelijks zo'n 4.700 bezoekers, werd de pilot sporthal opgestart, organiseerde de VSU diverse evenementen, groeide het business netwerk en ontvingen 261 sporters een Topsportpas. Dit is slechts een greep uit enkele resultaten uit het VSU Jaarverslag van 2015. De Algemene Ledenvergadering kwam op 25 mei bijeen en gaf haar goedkeuring aan dit verslag. In deze vergadering werd eveneens de begroting voor 2016 vastgesteld en nieuwe bestuursleden gekozen. Klik hier voor het verslag van de ALV.

VSU wint 2e prijs Battle of Concepts

Hoe kunnen we gedrag veranderen zodat files verminderen? Dat was de vraag die Goedopweg uitzette door middel van een Battle of Concepts. De VSU heeft met het concept ‘bedrijfssporten tijdens de avondspits’ de tweede prijs binnengesleept. Het concept koppelt bedrijven aan dichtbij gelegen sportverenigingen, waarbij flexibel en voordelig gesport wordt op tijden dat werknemers anders in de file zouden staan. Halverwege juli start de eerste match: omnisportvereniging COV Desto - bedrijventerrein De Wetering. >>>