Nieuwsbrief #8 - 2015

Inspiratiedag Sportpromotie

27 september
VSU Club Loop | Singelloop Utrecht

Een GOUDEN begin van het sportseizoen!

Wat een goed begin van het nieuwe sportseizoen met die mooie gouden WK-medaille die Dafne Schippers – de Utrechtse sportvrouw van 2014 – vrijdag 28 augustus wist te winnen op de 200 meter. Een prestatie die de geschiedenisboeken ingaat. Niet voor niets staan alle (inter)nationale media bomvol over deze rappe dame die haar sportcarrière begon bij Hellas Utrecht. Deze club vierde zaterdag 29 augustus haar 90-jarige jubileum en kon een mooier cadeau niet wensen. Op de atletiekbaan Overvecht – de thuisbasis van deze topatlete - hangt nu ook een prachtig doek met haar afbeelding. Dafne gefeliciteerd met deze geweldige prestatie en Hellas met het jubileum!

Scholingen Veilig Sportklimaat

Een veilig sportklimaat is van groot belang. Sportclubs kunnen hier aandacht aan besteden door bijvoorbeeld scholing van kader en het aanstellen van een vertrouwenscontactpersoon (VCP). De VSU biedt ondersteuning aan Utrechtse clubs o.a. via scholingbijeenkomsten. Op 14 september vindt de kick-off bijeenkomst Veiliger Sportklimaat plaats. Hoe kan een jeugdtrainer, coach, combinatiefunctionaris en bestuurslid bijdragen aan een veilig en plezierig sportklimaat? Daarnaast organiseert de VSU op 5 en 12 oktober een cursus voor vertrouwenscontactpersonen. Volg ook deze cursus tegen een gereduceerd tarief.  >>>

Praat mee met raad over Visiedocument Sport

Op dinsdagavond 1 september wordt tijdens de Raadsinformatieavond gesproken over de Utrechtse sportvisie. In Utrecht Sport - de Utrechtse sportvisie op weg naar 2020 - dat mede opgesteld werd door de VSU – worden de ambities voor sport voor de komende jaren beschreven. De raad wil graag met zoveel mogelijk betrokkenen van gedachten wisselen over deze visie en nodigt iedereen uit om mee te praten. De avond begint om 19:30 uur en vindt plaats in de Trouwzaal van het Stadhuis. >>>