Nieuwsbrief #7 - 2015

Doe mee met de VSU Club Loop >>>

Fijne zomervakantie!

Zomereditie VSU Sportjournaal

De zomereditie van het VSU Sportjournaal is weer verschenen boordevol nieuws en artikelen over de Utrechtse sport. Uiteraard aandacht voor de Tour de France en de wielerverenigingen die hiervoor de sprint aantrokken met diverse activiteiten in aanloop naar dit grote wielerevenement. Daarnaast ook een interview met honkbaltalent Julian Rip die na een lang fysiotraject onlangs zilver won op het EK junioren. Verder vertellen wielrenster Floortje Mackaaij en basketballvrijwilligster Gaby Bos over hun zes favorieten, kan je alles lezen over geschiedenis van floorball en de 100-jarige historie van PVC. Tevens kom je meer te weten over de zonnige sportvereniging, het belang van mentaal trainen in de roeisport, de week van een combinatiefunctionaris, het gemak van contributie inning via ClubCollect en nog veel meer. Blader hier door de zomereditie of haal je exemplaar op bij het VSU kantoor. >>>

Zomeracties VSU Topsport suppliers

Diverse topsportsuppliers hebben de zomer flink in hun bol. Zo kunnen sporters bij Piazza Sports zelfs een reis winnen naar Madeira. Ook bij Body Business kun je fit de zomer in en 3 maanden sporten voor €99. En bij TRIAS wordt nog altijd hard getraind voor de Tour de Trias: een stevige fietstocht van 120 km op 19 september in de buurt van Leuven. Met ingang van deze zomer krijg je bij Specsavers op vertoon van je Topsportpas en de voucher 25 % korting op een complete bril. Janneke Pieterson van Sportkeuken mag weer even op adem komen. Als kok van de Giant Shimano ploeg heeft zij een aantal intensieve Tourweken achter de rug>>>

Laat je na de zomer bijscholen!

Ga jij na de zomerperiode (weer) aan de slag als trainer, coach, bestuurslid of scheidsrechter en wil je jezelf verder ontwikkelen? De Academie voor Sportkader (ASK) organiseert in het komende sportseizoen weer vele opleidingen en bijscholingen. Het complete aanbod is te vinden op de website van de VSU. >>>

Wint jouw club de VSU Club Loop wisselbeker?

Op zondag 27 september kan iedereen weer meedoen aan de VSU Club Loop. Deze loop van 5 km door de historische Utrechtse binnenstad is een onderdeel van de 65e editie van de Singelloop tegen Reuma. Iedereen kan meedoen, maar voor relaties van de VSU is een apart klassement. Deelnemers lopen niet alléén voor zichzelf: van elke inschrijving gaat er € 2,50 naar het Reumafonds. Ga voor meer informatie en inschrijven naar sportutrecht.nl/VSUclubloop >>>

De Challenge: WIN(ter)TIJD

Met deze zomerse temperaturen wil je natuurlijk nog helemaal niet denken aan de winter. Toch dagen we je uit om even je gedachten te laten gaan welke sportieve Challenge jouw club/bedrijf kan organiseren in de nacht van 24 op 25 oktober 2015. Dit is het enige moment in het jaar dat er tijd gewonnen kan worden. Tijd winnen om de behandeling en genezing van 20.000 kinderen met een spierziekte te realiseren. Dat is het doel van de Wintertijd Challenge van Spieren voor Spieren. Zet jouw gezonde spieren in voor zieke spieren en doe mee! >>>

Genieten van Tour op toplocatie