Nieuwsbrief #5 - 2015

Paracycling Weekend 30/31 mei  >>>
#TDFOTO: win kaarten voor de Tour  >>>
Vitaal+ bijeenkomst over ouderen >>>
Nieuws voor topsporters en talenten >>>
10 juni: Politiek Sportcafé >>>

Belangrijke data

1 juni:
Scheidsrechterssymposium

13-14 juni:
Wielerweekend Utrecht

30 en 31 mei: Para-Cycling op het Lint!

Op zaterdag 30 en zondag 31 mei komen op Het Lint de beste handbikers en tandembikers in actie op het Paracycling Weekend. Op de 8 km lange recreatiestrook in het Maximapark wordt gestreden voor belangrijke kwalificatiepunten voor de Paralympische Spelen 2016. De deelnemers aan het criterium (op zaterdag) en de tijdrit (op zondag) zullen er dan ook alles aan doen om zo goed mogelijk uit de strijd te komen. Kom daarom kijken en de fietsers aanmoedigen. Eveneens vindt eind zondagmiddag op hetzelfde parcours het Utrechts Tijdrit Kampioenschap plaats. Deze beiden evenementen maken onderdeel uit van een reeks wielerevenementen in aanloop naar het Grand Depart waar ook het Wielerweekend op 13/14 juni een onderdeel van is. Ga voor meer info naar rondevandemaliebaan.com of utrecht2015.com

Win kaarten voor de tour met #TDFoto!

Heb jij al een foto ingestuurd voor de fotowedstrijd #TDFOTO, waarmee je kaarten kunt winnen voor de Tour? Je hebt nog tot 20 juni de tijd om een mooie (sport)foto met een Frans tintje in te sturen naar tdfoto@sportutrecht.nl. De prijsuitreiking vindt plaats bij de ProPoloog party op 3 juli op het dak van Nieuw Welgelegen. Meer weten over bijvoorbeeld andere prijzen en het reglement? Zie sportutrecht.nl/TDFOTO >>>

Sluit u aan bij het Vitaal+ netwerk!

De VSU ondersteunt verenigingen die iets extra’s willen doen op maatschappelijk gebied, de zogenaamde Vitaal+ verenigingen. Samenwerken en verbinden met lokale organisaties maakt verenigingen sterker en duurzamer en draagt bij aan de leefbaarheid van de samenleving. Tijdens de 2e bijeenkomst op 4 juni wordt ingegaan op het gemeentelijk beleid t.a.v. ouderen met de daarbij behorende kansen die er zijn voor verenigingen. Daarnaast wordt een good practice uitgelicht van een Utrechtse verenigingen die op een succesvolle manier ouderen aan zich weet te binden. Aanmelden via info@sportutrecht.nl >>>

Topsportnieuws

Heb jij een Topsportpas en wil je weten van welke faciliteiten je allemaal gebruik kan maken? Download dan nu de nieuwste versie van het Faciliteitenboekje. Bij een van de VSU Topsportsuppliers – Squash en Wellness – kan op 7 juni worden meegedaan aan de SPIN-A-THON met LIVE DJ. Hierbij wordt geld ingezameld voor de aanleg van een tuin waar chemopatiënten even op adem kunnen komen. Klik hier om je aan te melden. Iedereen die hardloopschoenen nodig heeft kan meedoen aan de winactie van Foot Connection door voor 1 juni een (actie)foto in te sturen via de Facebookpagina. En mocht je honger of dorst krijgen van al dat spinnen of hardlopen (op je nieuwe schoenen) kijk dan eens of de producten van NutriSense je kunnen helpen. Iedereen met een topsportpas heeft recht op korting op de PowerBar sportdranken en -repen, de alles-in-1 drank PeptiPlus en de voedingssuplementen van QWIN. Stuur een mail naar mdejong@nutrisense.nl als je hier meer over wil weten.

Kom 10 juni naar het Politiek Sportcafé

Op woensdagavond 10 juni organiseert de VSU de jaarlijkse ontmoetingsavond tussen de politiek en de sport. VSU leden en relaties zijn van harte uitgenodigd op dit Politiek Sportcafé en mee te praten over actuele onderwerpen uit de Utrechtse sportwereld. Voorafgaand vindt de Algemene Leden Vergadering plaats van de VSU waar ondermeer het VSU Jaarverslag 2014 aan de orde komt. Klik hier om u aan- of af te melden. >>>