Nieuwsbrief #4 - 2015

18 mei: De zonnige sportvereniging

18 mei: Inspiratiesessie leden- en sponsorwerving

Nationale Sport Week 2015 van start

Deze week is het zover: de 12e editie van de Nationale Sport Week. Ook in Utrecht zetten veel verenigingen t/m 25 april hun deuren open om iedereen kennis te laten maken met het uitgebreide sportaanbod. Voor iedereen die deze week wil gaan sporten is er een ruime keuze uit meer dan 80 activiteiten zoals atletiek, bowls, capoeira, floorball, kunstzwemmen, lacrosse, wielrennen en zumba. Op sportutrecht.nl/NSW2015 is de volledige kalender te vinden. Of bekijk hier de twee pagina’s uit de huis-aan-huis krant Utrecht Dichtbij van woensdag 15 april. >>>

Kom 10 juni naar het Politiek Sportcafé

Op woensdagavond 10 juni organiseert de VSU de jaarlijkse ontmoetingsavond tussen de politiek en de sport. VSU leden en relaties zijn van harte uitgenodigd op dit Politiek Sportcafé en mee te praten over actuele onderwerpen uit de Utrechtse sportwereld. Voorafgaand vindt de Algemene Leden Vergadering plaats van de VSU waar ondermeer het VSU Jaarverslag 2014 aan de orde komt. Klik hier om u aan- of af te melden. >>>

Steef van den Boom vertrekt als directeur VSU

Van den Boom kwam precies een jaar geleden in dienst bij de VSU. “Ik dank het bestuur en medewerkers, die het mij mogelijk hebben gemaakt om in het afgelopen jaar met veel plezier een bijdrage te leveren aan de missie van de VSU om iedereen in een vitale vereniging te laten sporten”, aldus Van den Boom. “Ook heb ik veel tijd en energie gestopt in de totstandkoming van het Visiedocument Sport, dat in mei in het college van B&W behandeld wordt. De keuze om te vertrekken is o.a. ingegeven door mijn persoonlijke omstandigheden”, zo luidt zijn verklaring. “Ik kan de directeursfunctie niet meer combineren met mijn werkzaamheden voor organisatieadviesbureau Brug8.” Het bestuur van de VSU gaat op korte termijn op zoek naar een nieuwe directeur. >>>

Nieuws uit het suppliersnetwerk van VSU Topsport

Maandag 13 april vond de jaarlijkse suppliersbijeenkomst plaats. Het programma bestond uit een sportieve FunXtion- en tennisclinic en informatie-uitwisseling over de ontwikkelingen binnen het topsport- en het talentennetwerk van VSU Topsport.
VSU Topsport supplier TRIAS heeft voor fietsers met de Tour de Trias een sportieve uitdaging op het programma staan. Het ‘parcours’ van deze Tour bestaat o.a. uit fietstrainingen, persoonlijk voedingsadvies, deelname aan Toertocht op 28 juni en de finish is op 19 september met een toertocht bij de zuiderburen.
Ook bij Bruinsma Verkeersopleidingen staat op 31 mei een mooie toertocht op de kalender. Voor iedereen met een motorrijbewijs is een rit van zo’n 120 km uitgezet die wordt afgesloten met een bbq.
En mocht je juist op zoek zijn naar een leaseauto? Kijk dan snel op de site van Topsportlease voor de scherpe aanbieding – speciaal in de Nationale Sportweek - met een korting van €60 als je voor 25 april een contract afsluit. >>>

Ontmoet jouw voetbalhelden op 2 mei in Stadion Galgenwaard

Op zaterdag 2 mei vindt in Stadion Galgenwaard een bijzondere voetbalwedstrijd plaats tussen de Laureus All Stars – met o.a. oud-topvoetballers Clarence Seedorf, Edwin van der Sar, Pierre van Hooijdonk, Edgar Davids en Boudewijn Zenden – en de Real Madrid Legends. FC Utrecht Legend Michael Mols - die eveneens deel uitmaakt van dit Nederlandse gelegenheidsteam - kijkt uit naar het treffen met voetballers zoals Emilio Butragueño. Andere namen uit het Spaanse team zijn Amavisca, Morientes, Sanz, Sávio, Michel, Karembeu, Makélélé, Zamorano, De La Red, Tote, Mijatovic en Iván Campo. Voorafgaand aan de Laureus Charity Match nemen de FC Utrecht Legends het op tegen een team van FC Utrecht-supporters. Kaarten voor het evenement zijn verkrijgbaar via www.laureus.nl/charitymatch. De opbrengst van deze wedstrijd komt deels ten goede aan de Utrechtse sport. >>>

Kies jouw clubheld en win €25.000 voor je club!

Vrijwilligers spelen een onmisbare rol in de amateursport en daarmee in de maatschappij. Want zonder de energie, passie en liefde van de vrijwilligers kunnen vele sportverenigingen niet bestaan. En deze inzet wil het AD graag belonen met de Verkiezing Clubhelden van de amateursport. Het lijstje met Utrechtse clubhelden telt zo’n 50 namen. Zij maken stuk voor stuk kans op de landelijke titel en een geldprijs van €25.000 voor de club. Bekijk hier de tussenstand van Utrecht en stem voor 26 april op jouw favoriet! Ook stemmers maken kans op mooie prijzen zoals kaarten voor een wedstrijd van het Nederlands Elftal. >>>

Flitsteam #TDFoto op pad

De komende weken gaat het flitsteam van #TDFoto langs de verenigingen om foto’s te maken van de Utrechtse sport in Franse sferen. Benieuwd wanneer ze langskomen? Bekijk de planning op sportutrecht.nl/TDFOTO. Is er binnenkort op jouw vereniging een leuk evenement en vind je het leuk als het flitsteam langskomt? Mail dan naar r.horst@sportutrecht.nl>>>