Nieuwsbrief #3 - 2015

VJ on tour: kom mee feesten op 26 maart >>>
NLdoet: grootste vrijwilligersactie >>>
Nieuws van VSU Topsport suppliers >>>
Gezocht: vrijwilligers voor para-cycling weekend  >>>

Voor in de agenda

18-25 april:
Nationale Sport Week

10 juni:
ALV en Politiek Sportcafé 2015

Doe mee met de Nationale Sport Week 2015!

Van 18 t/m 25 april 2015 vindt voor de 12e keer de Nationale Sport Week plaats. Tijdens deze week staat alles in het teken van sport. Doet u met uw sportaanbod ook mee? Meld dan uw activiteit op www.nationalesportweek.nl. De VSU maakt weer een handige Utrechtse kalender en plaatst deze in de huis-aan-huiskrant Utrecht Dichtbij. >>>

Aangeboden: woonruimte voor topsporters

Topsporter en op zoek naar een huisvesting? Dit is je kans! VSU Topsport is in de gelegenheid om topsporters met voorrang woonruimte aan te bieden in Utrecht of Zeist. In Utrecht betreft dit studentencomplex Johanna en in Zeist gaat het om de Warande. Deze mogelijkheid komt voort uit de goede samenwerking met de Stichting Studenten Huisvesting (SSH). Je kunt je uiterlijk tot 24 maart opgeven door een mail te sturen naar Simone Koot.

Wist je trouwens dat Mountain Network plannen heeft voor het realiseren van een klim- en bergsportcentrum in Nieuwegein met daarbij huisvesting voor topsporters met een full-service concept? Om alle wensen van sporters in beeld te brengen is een korte vragenlijst opgesteld. Laat ook weten hoe jij erover denkt! Ook voor topsportverenigingen/talentcentra is een enquête beschikbaar. >>>

NLdoet; grootste vrijwilligersactie van Nederland

Op 20 en 21 maart organiseert het Oranje Fonds NLdoet. Op deze dagen wordt de vrijwillige inzet in de spotlights gezet iedereen gestimuleert om een dag(deel) de handen uit de mouwen te steken. Het Oranje Fonds laat met NLdoet zien hoe leuk vrijwilligerswerk kan zijn. Het is niet alleen een kans voor sportverenigingen om die verenigingsklus op te pakken maar ook om nieuwe mensen/leden kennis te laten maken met vrijwilligerswerk bij sportverenigingen. De Utrechtse sportverenigingen Zuilense Tennis Club, Stichting Merwede Trinity Cup en Stichting Circus Diedom zullen de vrijwilligers met open armen ontvangen. >>>

Nog 100 dagen tot Tourstart: Vier het mee op 26 maart met VJ on Tour

Het aftellen kan beginnen! Op 26 maart is het nog precies 100 dagen tot Le Grand Départ 2015! Op die avond worden tussen 20 en 22 uur het stadskantoor en de trappen op het Jaarbeursplein omgetovert tot een canvas waarop 2 uur lang zinnenprikkelende videomapping projecties te zien zijn. Ondersteund door ratelde geluiden van derailleurs, claxons, kettingen en een op hol geslagen peloton verweven met onstuimige beats van ervaren dj’s. Om hen heen tonen dansers en een BMX-er hun kunsten. Maar liefst 50 kunstenaars werken mee aan deze audiovisuele show. Kom ook naar de VJ on Tour-show! >>>

Nieuws uit het suppliersnetwerk van VSU Topsport

VSU Topsport supplier Janneke Pieterson is afgelopen weken op pad geweest met de wielrenners van Team Giant-Alpecin. In haar blog gaat ze in op het belang van sportvoeding tijdens de Tour de France.
Topsportlease heeft speciaal 25 stuks Citroën C1 gekocht. Op dit moment zijn er nog 5 op voorraad. Kijk op topsportlease.nl voor meer informatie over de gunstige tarieven voor topsporters. De nieuwe sportfolder van Wim Jacquet Sports is uit. Topsportpashouders krijgen hier 20% korting. En sinds kort kunnen sporters uit Bussum ook terecht op locatie van OTC Gooi en Vechtstreek in het nieuwe gezondheidscentrum aan de Catharina van Renneslaan. Hier kan o.a. een sportscan worden gedaan die inzicht geeft in fitheid, fysieke belastbaarheid en blessurerisico’s. >>>

Vrijwilligers gezocht voor Para-cycling weekend 30/31 mei

Op 30 en 31 mei vindt er een fantastisch internationaal (UCI C1) status wielerevenement plaats op Het Lint. Hanbikers en tandemrijders strijden om podiumplaatsen op het 8 km lange parcours. Naast de toppers is er veel aandacht voor jeugd met een beperking. Zij kunnen op het officieel parcours kennismaken met het (aangepast) wielrennen. De organisatie van het evenement is in handen van Wielervereniging Het Stadion, de VSU en de KNWU. Wil jij meehelpen als vrijwilliger aan dit evenement? Ga naar paracyclingutrecht.nl voor meer informatie. >>>