Nieuwsbrief Sportprijs Utrecht 2014

• Sportvereniging: Top Judo Utrecht
  • Sportvrijwilliger: Anneke Rothuizen

#TDFOTO

Stuur een foto van jouw sport in Franse sfeer en win mooie prijzen! >>>

Feestelijke avond Sportprijs Utrecht 2014

Tijdens een feestelijke avond in de Polar Zaal in het Media Plaza van de Jaarbeurs werden woensdagavond18 februari de winnaars bekendgemaakt van de Sportprijs Utrecht 2014. De organisatie van deze avond was voor de eerste keer volledig in handen van de VSU, nadat jarenlang (sinds 1971) de gemeente Utrecht de uitreiking had georganiseerd. De VSU had alles uit de kast getrokken om er - samen met diverse partners - een succes van te maken. Hieronder een overzicht van de winnaars. >>>

Sportvrouw Dafne Schippers

Schippers ontving haar prijs uit handen van Frans van Seumeren, de sterke man en geldschieter bij FC Utrecht. Hij zou op een of andere manier wel een verbinding tussen zijn FC Utrecht en Schippers willen maken, zo zei Van Seumeren. 'Hét uithangbord van de Utrechtse sport,' roemde hij haar. De vraag hoe zo'n verbinding eruit zou moeten zien, bleef echter onbeantwoord. >>>

Dubbel feest voor Niels Kerstholt

Voor shorttracker Niels Kerstholt was het dubbel feest. Hij kreeg op de avond een bericht uit Friesland dat de aflossingsploeg op het Sportgala Fryslân was uitgeroepen tot beste sportploeg. Kerstholt behoorde in maart 2014 tot de ploeg die wereldkampioen werd. Het deed de geboren en getogen Utrechter Kerstholt echt wat om in Utrecht te worden uitverkoren tot Sportman van het Jaar. Voor hem is de cirkel nu rond. 'Ik ben in Utrecht met shorttrack begonnen, heb in Los Angeles getraind, acht jaar in Heerenveen, een jaar in Zoetermeer. Nu woon ik weer in Bunnik en ben ik met mijn moeder en vrienden met wie ik in Wittevrouwen opgegroeid op deze mooie avond. Prachtig.' >>>

Golfster Haarman Utrechts Sporttalent en Anneke Rothuizen Vrijwilliger

Roos Haarman werd Talent van het Jaar. Omdat Roos in Spanje was voor een toernooi nam vader Rick de prijs in onttvangst.'Roos staat niet zo graag in de belangstelling, maar deze prijs is een mooie stimulans. Ook vanwege het feit dat clubgenoten bij Amelisweerd op haar hebben gestemd hebben.'
Anneke Rothuizen is behoorlijk overdonderd als zij wordt uitgeroepen tot Vrijwilligerste van het Jaar. Zij wordt door leden van Mobie Duck, de vereniging voor aangepast zwemmen, op handen gedragen en geroemd om de bergen werk die ze voor haar voor club verzet. Zichtbaar onder de indruk van de prijs en alle mooie woorden, zei ze slechts: 'Ik ben een beetje overdonderd.' >>>

Succes voor Topjudo Utrecht

Het werd een heel mooie avond voor Top Judo Utrecht. Niet alleen coach Marcel Houtzager nam een prijs mee naar huis, maar ook de club zelf  werd uitgeroepen tot de winnaar in de categorie sportvereniging. 'Dat Marcel zou winnen had ik wel een beetje gedacht, maar als club... nee, dat niet,' aldus de trotse voorzitter Hans van der Sluijs van TJU. Top Judo Utrecht heeft de lat hoog gelegd voor zichzelf met het doel om twee judoka's op de Olympische Spelen van Tokio 2020 te hebben staan. >>>

Winnaars fotowedstrijd

Op deze avond werden ook de winnaars van de fotowedstrijd bekend gemaakt. Uit meer dan 180 inzendingen koos de vakjury 3 winnaars. De eerste prijs was voor de schaatsfoto van Guido van der Burg, de frisbeefoto van René Westenberg was goed voor de 2e prijs en de actiefoto op het softbalveld gemaakt door Jan Kruijdenberg werd derde. Rick Sedney ging er met de publieksprijs vandoor: zijn foto van worsteltalent Britt Lodder kreeg meer dan 340 likes in het Facebookalbum. Een extra prijs was er voor de klimfoto van Kees Rutten: uitgekozen door print en sign bedrijf Maxtension. >>>

Partners Sportprijs Utrecht

De avond was een groot succes, mede dankzij de bijdrage van diverse partners. Een eerste dankwoord gaat hierbij uit naar de gastheer van de avond; de Jaarbeurs voor de prachtige locatie. Maar ook dank voor mediapartner Utrecht Dichtbij voor de speciale editie over alle genomineerden, Heuvelman Sound en Vision voor alle filmpjes en de technische ondersteuning op de avond; Maxtension voor de aankleding van de zaal, de print van de foto's voor alle winnaars en het beschikbaarstellen van de prijs voor de Sportvereniging en Match Sports Media Solutions voor de regie van de avond. De foto's tijdens de avond zijn gemaakt door Pjotr Wiese. De prijzen aan de winnaars werden o.a. beschikbaar gesteld door TopshelfSportcentrum OlymposAccor Hotels en Restaurant de Veiling. De avond werd verder opgeluisterd door de dansers van het Creative College en STU-dance en StandUp Musician Bart Kiers sloot de avond af. De presentatie van de avond was in handen van Peter Snijders en voor het oberhandigen van alle prijzen kreeg hij ondersteuning van de rondemissen van Le Tour Utrecht en fietsers van de lokale wielerclubs. >>>

Sportkampioenen 2014

Voorafgaand aan het officiele programmagedeelte werden alle Utrechtse sportkampioenen van 2014 in het zonnetje gezet. Sportwethouder Paulus Jansen sprak de kampioenen toe. Velen van hen poseerden geflankeerd door de rondemissen voor de fotowand van Le Tour Utrecht.

#TDFOTO

Op de avond werd eveneens het startsein gegeven voor de ludieke fotowedstrijd in het kader van de Tourstart. De opdracht is simpel: maak een foto van jouw sport in Franse sfeer en deel die met de VSU. Inzenders maken kans op mooie prijzen zoals tribunekaarten bij de Tourstart! Kijk voor alle info op sportutrecht.nl/TDFOTO>>>

Meer (sport) nieuws?

Wilt u vaker op de hoogte gehouden worden van het Utrechtse (sport)nieuws? Meld u dan hier aan voor de nieuwsbrief van de VSU.

Ga voor mee sportnieuws naar sportutrecht.nl

aanmelden | doorsturen | afmelden