Nieuwsbrief #2 - 2015

Utrechtse sport wil verduurzamen >>>
Win kaarten voor Sportprijs Utrecht op 18 februari >>>
Topsportpas scoort goed >>>
Laat je sportclub niet in zijn hemd staan  >>>
Kan jouw site een make-over gebruiken? >>>
Wintereditie VSU Sportjournaal >>>

Voor in de agenda

18 februari
Sportprijs Utrecht 2014

10 maart:
Netwerkbijeenkomst Vitaal+

Vers van de Pers: GOUD voor Marieke en winst voor waterpoloheren

Bondscoach Marieke Dijkstra wist zondag 8 februari met haar vrouwen een GOUDEN medaille te halen op het WK zaalhockey. In de finale wisten de Nederlandse dames gastland Duitsland te verslaan na shoot-outs. Een klasse prestatie! Als speelster won Marieke Dijkstra in 2007 ook al een gouden medaille op het WK zaalhockey. Daarom een dikke felicitatie voor de VSU Topsportmanager en haar meiden!
Ook in Utrecht werd in zwembad Krommerijn een mooie sportprestatie geleverd door de Oranje waterpolomannen. Zij wonnen zondag ook de laatste wedstrijd van het Europees kwalificatietoernooi tegen Frankrijk met 12-9. Eerder werden de andere tegenstanders van dit toernooi met grote cijfers verslagen; tegen debuterend Letland werd het 52-0 en de eindstand bij Malta was 19-11. De mannen onder leiding van bondscoach Van Galen spelen in het najaar het tweede EKT. Ga zo door mannen!

Stem nog snel op jouw favoriet voor de Sportprijs Utrecht 2014

Vandaag is de laatste dag dat je kan stemmen! Wie worden de Utrechtse sportman, sportvrouw, sporttalent, sportploeg, sportcoach, sportvereniging en sportvrijwilliger van het jaar? Tijdens de jaarlijkse Sportprijs Utrecht op woensdag 18 februari 2015 in de Jaarbeurs worden de winnaars bekendgemaakt. Vorige week verscheen een speciale Sportprijs Utrecht editie van huis-aan-huis krant Utrecht Dichtbij waarin alle genomineerden nader werden voorgesteld. Stemmen op jouw favoriet kan nog t/m zondag 8 februari.

Ga snel naar www.sportprijs-utrecht.nl/stemmen >>>

Utrechtse sportverenigingen willen verduurzamen

Meer dan de helft van de Utrechtse sportverenigingen met een eigen accommodatie wil verduurzamen. Dit is een van de belangrijkste resultaten uit de VSU Sportvereniging Scan; een tweejaarlijks onderzoek waaraan bijna tweehonderd verenigingen (ruim 60% van het totaal) hebben meegewerkt. Daarnaast kwam naar voren dat het gemiddelde aantal leden per vereniging (279) gelijk is gebleven ten opzichte van twee jaar geleden. Dit heeft echter ook knelpunten tot gevolg: meer verenigingen zijn een wachtlijst bij gaan houden en het gemiddelde aantal personen op een wachtlijst is met een kwart gestegen. Ook is nog altijd een derde van de verenigingen niet tevreden over het beschikbare aantal velden, banen of uren op/in hun sportaccommodatie. >>>

Pimp my site 2015

Kan de website van jouw vereniging  wel een make-over gebruiken? Meld je dan voor 25 februari aan voor het project Pimp my site dat de VSU voor de derde keer in samenwerking met de Hogeschool Utrecht organiseert. Studenten van de opleiding Digitale communicatie staan klaar om in 10 weken tijd in totaal twee clubsites onder handen te nemen. Eerder kregen al met succes de site van Hellas Utrecht en VC Majella een complete make-over. De start van het project is in april en tussen de vereniging en de studenten zullen meerdere contactmomenten plaatsvinden om de wensen en eisen te bespreken. Aan het eind zorgen de studenten ervoor dat er een nieuwe website wordt opgeleverd  >>>

Dikke 7 voor Topsportpas en meer suppliersnieuws

Uit een evaluatie onder gebruikers van de topsportpas blijkt goede tevredenheid over de aangeboden faciliteiten binnen het netwerk van VSU Topsport. Niet alleen wordt veel gebruik gemaakt van de sport- en fitnesscentra, maar topsporters en talenten gaan met hun topsportpas ook regelmatig naar sportwinkels om daar – met korting – aankopen te doen. Uit de 130 ingevulde enquêtes kwam een waarderingscijfer voor de VSU Topsportpas van een 7,3. De eerste lading Topsportpassen voor 2015 zijn alweer verstuurd. Bekijk hier hoe jij een kan aanvragen.
En heb je een Topsportpas maar nog geen rijbewijs? Bruinsma Verkeersopleidingen heeft voor sporters een speciale kortingsregeling en flexibele lestijden. En wil jij je sportprestaties verbeteren? Kijk dan eens of een van de producten van NutriSense je daarbij kan helpen. Zij hebben een uitgebreid assortiment met PowerBar sportvoeding, PeptiPlus sportdrank en QWIN supplementen.  >>>

Wintereditie VSU Sportjournaaal

Net voor de kerst werd de wintereditie van het VSU Sportjournaal weer bezorgd bij ruim 1700 abonnees. In deze editie o.a. aandacht voor het visiedocument sport, de volleyballende broers Ronnes, betere benutting Utrechtse sportparken, VSU Energie, Scorpions Wheelchair Rugby Club, belang van sponsoring, historie roeisport, Sportprijs Utrecht en een steeds sportiever UMC. Klik hier voor de online bladereditie>>>

Lezersactie: win toegangskaarten voor de Sportprijs Utrecht 2014

Lezers van Utrecht Dichtbij kunnen entreekaarten winnen voor de feestelijke avond van de Sportprijs Utrecht op 18 februari in de Jaarbeurs. Lees hier wat je moet doen om deze kaarten te winnen! En wie weet zien we je dan! >>>

Laat jouw sportclub niet in zijn hemd staan!

Sport zorgt voor een kerngezond Nederland! De sportclubs hebben hierin een belangrijke rol. Maar door kortingen op subsidies en teruglopende inkomsten hebben zij het moeilijk. NOC*NSF is daarom op zoek naar goede ideeën van verenigingen die daar een oplossing voor hebben gevonden. Heb jij een goed idee? Ga dan voor 18 februari naar www.laatjesportclubnietinzijnhemdstaan.nl, stuur je beste tactiek in en win voor jouw club! Kijk ook eens welke ideeën al zijn ingestuurd: wie weet zit daar iets bij voor jouw club! >>>