Nieuwsbrief 5 - 2014

Sportprijs Utrecht 2014

Geef uiterlijk 10 december jouw favoriete SPORTvrijwilliger/vereniging/coach door voor de Sportprijs Utrecht 2014! >>>

Voor in de agenda

17 december: Lezing Sportfotografie

17-24 januari: Martial Arts Week

18 februari: Sportprijs Utrecht 2014

Sportprijs Utrecht 2014

Op woensdagavond 18 februari 2015 organiseert de VSU de Sportprijs Utrecht in opdracht van de gemeente Utrecht. Het wordt een feestelijke avond in de Jaarbeurs Utrecht waarbij de 7 prijswinnaars in de verschillende categorieën gehuldigd worden. Ook wordt deze avond de winnaar van de fotowedstrijd Utrechtse "sport in beeld" bekend gemaakt. De VSU en de gemeente willen tijdens de Sportprijs Utrecht de Utrechtse sport, zowel top- als breedtesport, op feestelijke wijze in het zonnetje zetten. Het is hét moment om niet alleen sporters, verenigingen en coaches, maar ook vrijwilligers, familie en vrienden voor hun prestaties te bedanken. >>>

Wie is jouw favoriete SPORTvereniging/vrijwilliger/coach?

Ken jij dé Utrechtse sportcoach, sportvrijwilliger of sportvereniging van 2014?
Je hebt nog tot 10 december om jouw favoriet voor te dragen!

Aanmelden is mogelijk via het voordrachtformulier sportcoach, sportvereniging of sportvrijwilliger >>>

Kampioenenoverzicht

Op sportutrecht.nl/kampioenenoverzicht worden de prestatie van sporters die in aanmerking komen voor een van de sportprijzen al weergegeven. Mist u in deze lijst prestaties, geef deze dan door aan de VSU via sportprijs@sportutrecht.nl. >>>

Lezing Sportfotografie op 17 december

Fotograaf Willem Mes geeft woensdagavond 17 december een lezing met tips en trucs aan alle fotografen rond de Utrechtse sportvelden. Als documentair fotograaf benadert hij sport vanuit een andere invalshoek en wil hij vooral laten zien wat er achter de schermen gebeurt. Willem ziet sport als een sociaal evenement, waar bewegen, samenwerken en teambuilding centraal staan.Willem reisde voor nationale en internationale opdrachtgevers de wereld over en maakte veel verschillende foto's van sport. Tijdens de lezing op 17 december zal Willem onder meer wat van zijn eigen werk laten zien, maar ook meer vertellen over zijn werkwijze en cameratechnieken. En uiteraard mogen deelnemers foto’s meenemen om te laten beoordelen. Deze lezing vindt plaats in het kader van de fotowedstrijd. Aanmelden via fotowedstrijd@sportutrecht.nl>>>

Gastheer Jaarbeurs Utrecht

De Jaarbeurs Utrecht wordt de gastheer van de Sportprijs Utrecht. De VSU en de Jaarbeurs Utrecht bereikten afgelopen maand overeenstemming over een partnership die de Jaarbeurs Utrecht voor de aankomende drie jaar als gastheer aan de sportprijsuitreiking verbindt. Het futuristische Mediaplaza zal daarbij het decor vormen voor de feestelijke avond. >>>

Mediapartner Utrecht Dichtbij

Mediabedrijf Utrecht Dichtbij wordt de officiële mediapartner van de Sportprijs Utrecht zal de communicatie rondom het evenement in vele opzichten van extra glans voorzien. Ondermeer door op verschillende manieren aandacht hieraan te besteden ‘Dichtbij’ huis-aan-huisblad, zoals afgelopen week met een sportprijs advertentie. Bovendien verschijnt eind januari een Sportprijs Special, waarin VSU-relaties tegen gereduceerd tarief een advertentie kunnen plaatsen. Dit evenement sluit uitstekend aan bij de missie van Dichtbij, namelijk dé verbinder zijn van de lokale gemeenschap in Utrecht door het bieden van relevante content in zowel de krant als op het digitale platform.  >>>

Gezocht: de beste Utrechtse sportfoto van 2014

Heb jij dit jaar een mooie Utrechtse sportfoto gemaakt? Stuur deze dan voor 31 december 2014 in voor de fotowedstrijd en maak kans op de titel Beste Utrechtse sportfoto van 2014. Naast een algemene categorie waar elke Utrechtse sportfoto voor in aanmerking komt, is er dit jaar ook een prijs voor de categorie ‘talent’. De vakjury kiest de beste foto en de foto met de meeste likes op facebook wint de publieksprijs. De winnaars worden bekend gemaakt op 18 februari 2015 tijdens de Sportprijs Utrecht waar ook de beste sporters van het jaar worden gehuldigd. Bekijk de eerste inzendingen in het Facebook fotoalbum. >>>

Vier Utrechtse clubs kanshebber in Nuon Clubcompetitie

Utrecht Disaster, VV De Meern, USV Elinkwijk en USV Hercules maken kans op het winnen van de Nuon Club Competitie. Ga voor 10 december naar clubcompetitie.nuon.nl/stemmen en bepaal welke vereniging een bedrag ter hoogte van de jaarlijkse energierekening wint om te investeren in energiebesparing en duurzame energie. >>>

Topsportpas 2015 en declaraties 2014

Wil jij in 2015 gebruikmaken van het uitgebreide faciliteitennetwerk van VSU Topsport? Vraag dan de Topsportpas voor 2015 aan. In verband met de feestdagen worden de huidige aanvragen vanaf half januari in behandeling genomen. VSU Topsport streeft ernaar om de topsportpas half februari bij jou thuis te bezorgen. Op sportutrecht.nl/topsportpas lees je hoe je deze pas kan aanvragen.

En heb je in 2014 nog kosten gemaakt die je wilt declareren bij het Sporttalentenfonds? Kijk welke kosten gedeclareerd kunnen worden en aan welke voorwaarden een aanvraag moet voldoen. Zorg ervoor dat deze aanvraag voor 29 december binnen is. Klik hier voor meer informatie. >>>

World League waterpolo dames Nederland-Spanje

Op dinsdag 16 december strijden de Nederlandse waterpolodames tegen Spanje in zwembad De Krommerijn in Utrecht. Een wedstrijd in het FINA World League toernooi. Het belooft een sportieve thriller te worden tussen deze twee Europese topteams, een replay van de finale op het EK in Boedapest afgelopen zomer. Oranje gaat voor de winst! Kaarten voor de wedstrijd kunt u hier bestellen. De VSU is aanwezig om de oranje dames te ondersteunen! >>>