Nieuwsbrief #3 - 2014

28 september:
 VSU Club Loop

Aftellen tot VSU Sportcongres

Maandag 22 september vindt het VSU Sportcongres plaats met als thema Duurzaamheid: investeer in de toekomst van uw sportvereniging! Om 17:00 uur wordt gestart met een bedrijvenmarkt. Ook staat voor alle gasten vanaf 17:30 uur een smakelijk dinerbuffet klaar. Het plenaire gedeelte o.l.v Johan Wakkie - begint om 19:30 uur waarna om 20:00 uur de workshopronde start. In de workshop over duurzaamheid & sportaccommodaties wordt een nadere toelichting gegeven op het nieuwe project VSU Energie. Maar ook de andere workshops over o.a. talentontwikkeling, jeugdleden als vrijwilligers en de sportprofessional zijn beslist de moeite waard! Bovendien presenteren de winnaars van de crowdfundingbattle hun plan.

Ga naar www.sportutrecht.nl/VSUsportcongres voor het volledige programma en meld u vandaag nog aan! >>>

Subsidie voor zonnepanelen

Duurzame energiemaatregelen zijn goed voor de financiële positie van een sportvereniging en tegelijkertijd voor het milieu. Voor het opwekken van duurzame elektriciteit kan een beroep worden gedaan op de SDE+ subsidie. Dit is een landelijke stimuleringsmaatregel voor zonnepanelen bij panden met een grootverbruikersaansluiting, waar ook veel sportverenigingen over beschikken. De SDE+ biedt verenigingen een buitengewone kans om zonnepanelen mogelijk te maken en uw energierekening op de lange termijn substantieel te verlagen. VSU kan uw vereniging ondersteunen bij het aanvragen van deze subsidie. >>>

Sportsgrain start actie met VSU Topsport

Speciaal voor topsporters en talenten van VSU Topsport is de Sportsgrain Bar te koop tegen gereduceerd tarief. Het broodje ging al mee naar Sotsji, het WK in Brazilië, is beschikbaar op Papendal, maar is nu ook te koop in de Sportsgrain webshop. De Sportsgrain Bar is het eerste broodproduct met sportspecifieke eigenschappen. Het werd ontwikkeld in samenwerking met het expertiseteam HAN SENECA Sports & Exercise Nutrition en getest in het InnoSportLab Papendal en het Topsportrestaurant van Sportcentrum Papendal. Lees verder hoe je een persoonlijke VSU Topsport account kan aanmaken. >>>

Nieuwe gezichten bij de VSU

Het VSU kantoor is weer versterkt met een aantal nieuwe krachten. Voor de komende 2 jaar zijn Marin Mulder en Ruby Horst de nieuwe teamleden. Beiden volgen de master Sportbeleid en Sportmanagement aan de Universiteit Utrecht. Ruby komt te werken op de afdeling breedtesport en gaat zich o.a. richten op Jeugdsportfonds en project Sport & Alcohol. Marin is de nieuwe aanwinst voor het topsportteam en zij gaat zich o.a. bezighouden met het toppersproject en de uitreiking van de Utrechtse sportprijzen. Ook Raymond van Diermen draait t/m januari 2015 mee in de VSU organisatie als stagiair communicatie. >>>

Zomereditie Sportjournaal

Medio juli verscheen de zomereditie van het Sportjournaal. In dit 36 pagina’s tellende VSU magazine uiteraard veel aandacht voor het VSU Sportcongres en het thema duurzaamheid. Daarnaast artikelen over lidmaatschappen bij sportverenigingen, nieuw VSU lid Mobie Duck, Tourstart in 2015, de kernsportverenigingen, motorcrosser Max Engelen met vader Huub, zeilster Odile van Aanholt, Topper Floortje Engels en de Utrechtse sportagenda.

Klik hier om het Sportjournaal online door te bladeren of te downloaden als PDF bestand. >>>

Maak een Bobselfie

Het sportseizoen is weer van start gegaan en ook voor de Utrechtse BobSport campagne wordt zaterdag 20 september het startsein gegeven met een vaartocht door de Utrechtse grachten. Clubs die mee willen varen, kunnen zich melden via info@sportutrecht.nl.

Met de nieuwe campagne wordt voor de 2e keer door de betrokken clubs van het convenant Sport en alcohol de Bob boodschap vanuit hun sportkantine uitgedragen. Dit seizoen is aan deze campagne een leuke actie voor verenigingsbezoekers verbonden: de #bobselfie actie! Maak een selfie met de Bob, deel deze via social media met #bobselfie en maak kans op een teamuitje of andere mooie prijzen! Ga voor meer informatie over deze actie en de vaartocht naar de website. >>>

Let op: vraag de Subsidie Sportverenigingen voor 1 november aan!

VSU Sportvereniging Scan komt er weer aan

Let op: in oktober wordt de VSU Sportvereniging Scan weer verzonden naar alle Utrechtse sportverenigingen. Houd uw mailbox in de gaten en vul de scan in; uw vereniging maakt dan kans op €500 voor de clubkas! >>>