Nieuwsbrief Utrechtse Sportprijzen 2013

GEFELICITEERD WINNAARS!

Sportman: Kaj Hendriks (roeien)
Sportvrouw: Dafne Schippers (atletiek)
Sporttalent: Fleur den Dekker (judo)
Sportploeg: UBALL MU20 (basketbal)
Sportcoach: Gijs Ronnes (beachvolleybal)
Sportvereniging: De Halter (krachtsport)
Sportvrijwilliger: Wim Snooy (voetbal)

Bekijk ook

Filmpjes genomineerden

Foto's Utrechtse Sportprijs 2013

Winnaars Utrechtse Sportprijzen

Woensdag 12 februari werden in Poppodium Tivoli de winnaars bekendgemaakt van de Utrechtse sportprijzen 2013. In de zaal was het een gezellige drukte met genomineerden, hun gasten, de uitreikers en bijzondere genodigden. Wethouder Sport, Hans Spigt en vertelde na afloop: "Een geweldig leuke avond! Je merkt dat het een heel spannend moment is als de beste sporters, vrijwilligers, coaches, verenigingen worden gekozen. Eigenlijk is het onrechtvaardig, het zijn allemaal toppers, maar er kan er maar één de prijs krijgen. Als je ziet welke talenten zich weer aandienen, dan zijn we met Utrecht een mooie, rijke sportstad."

Sportman Kaj Hendriks | Sportvrouw Dafne Schippers | Sporttalent Fleur den Dekker

Kaj Hendriks (26) won op het wereldkampioenschap roeien in Zuid-Korea met zijn teamgenoten de gouden medaille met de zware vier zonder stuurman. Via een videoboodschap bedankte Kaj roeivereniging Triton voor alle faciliteiten die ze geboden hebben en zijn ploeggenoten, coaches en allen die het team uiteindelijk naar de overwinning hielpen.
Ook Utrechtse atlete Dafne Schippers (foto) was zichtbaar vereerd met haar titel van Sportvrouw van 2013. Tijdens het WK atletiek in Moskou behaalde zij de bronzen medaille op de zevenkamp. Daarmee was zij de eerste Nederlandse vrouw die een medaille behaalde op een WK atletiek.
Voor judoka Fleur den Dekker geeft de prijs van Sporttalent van 2013  extra motivatie om ook het komend seizoen nog beter te gaan doen. In 2013 wist Fleur een zilveren medaille te behalen tijdens de Europese Jeugdkampioenschappen judo in Tallinn.

Sportploeg UBALL MU20 | Sportcoach Gijs Ronnes

Beachvolleybal coach Gijs Ronnes werd uitgeroepen tot Sportcoach van 2013. Onder zijn leiding werd het duo Brouwer/Meeuwsen in juli 2013 als eerste Nederlanders in de historie wereldkampioen beachvolleybal.
De prijs voor de beste sportploeg gingen naar de basketballmannen onder 20 van UBALL (foto). Zij werden kampioen in de Nederlandse Eredivisie MU20.

Sportvereniging De Halter | Sportvrijwilliger Wim Snooy

Sportvereniging De Halter mocht voor de 2e keer in de geschiedenis de sportprijs mee naar huis nemen. De worstelafdeling is toonaangevend in Nederland en zelfs in Europa een begrip. De Halter organiseert elk jaar het internationale Paastoernooi voor jeugdworstelaars met circa 400 deelnemers uit zeventien landen.
De 80-jarige Wim Snooy (foto) werd verkozen tot de Sportvrijwilliger van 2013. Wim zet zich al 62 jaar in voor de Utrechtse voetbalclub Hercules. >>>

Huldiging Sportkampioenen 2013

Voorafgaand aan de sportprijs werden in het stadhuis alle kampioenen in het zonnetje gezet. Ga voor het overzicht van de kampioenen naar www.sportutrecht.nl/kampioenenoverzicht