Nieuwsbrief #1 - 2014

14 mei 2014
ALV en Politiek Sportcafé

Historische overwinning voor bondscoach Marieke Dijkstra

Marieke Dijkstra is naast haar baan als manager bij VSU Topsport ook bondscoach van het Nederlands vrouwenzaalhockeyteam. Op zondag 26 januari wist zij met haar dames voor het eerst in de geschiedenis de GOUDEN medaille in de wacht te slepen op het EK indoor hockey. Nederland versloeg Duitsland in de finale met een klinkende overwinning van 3-0. ‘Die leeuw op onze borst heeft gewoon geholpen’, aldus Marieke Dijkstra direct na afloop. 'We toonden initiatief en bepaalden de hele wedstrijd. Ik ben supertrots op mijn meiden. Hier doe je het echt voor!' Na de finale vierde Marieke en haar team volop feest in de Tsjechische hoofdstad. Een dag later was ze echter al weer ‘gewoon’ aan het werk voor VSU Topsport en bracht ze toppersbezoek – uiteraard wel met haar gouden medaille - aan De Herderschee. >>>

Fotowedstrijd Utrechtse sport in beeld

Gezocht: de mooiste Utrechtse sportfoto’s voor de fotowedstrijd die de VSU en het Mulier Instituut samen organiseren. Iedereen kan deelnemen aan deze wedstrijd door voor 27 april – net na de laatste dag van de Nationale Sportweek – een foto in te sturen. Een vakjury maakt vervolgens een selectie van de beste foto’s die vervolgens tentoongesteld zullen worden tijdens het EASS congres van 7-10 mei en de ALV en Politiek Sportcafé op 14 mei. Tevens zijn alle geinteresseerden welkom op de lezing 'Sportfotografie kun je leren' op 25 februari. >>>

Heb jij al de Topsportpas 2014?

Ben je topsporter en wil je gebruikmaken van het uitgebreide faciliteitennetwerk van VSU Topsport? Vraag dan de Topsportpas voor 2014 aan. Lees hier hoe je deze pas kan aanvragen en pak ook die korting bij o.a. fitnesscentra en sportwinkels.

Klik hier voor het volledige overzicht van kortingen en voordelen zoals opgenomen in het faciliteitenboekje Topsportpas 2014. >>>

Voor in de agenda: Politiek Sportcafé en ALV op 14 mei 2014

Woensdagavond 14 mei vindt aansluitend op de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering van de VSU de ontmoetingsavond tussen de politiek en de sport plaats. Noteer deze datum vast in uw agenda want het is de gelegenheid om kennis te maken met de mogelijke nieuwe raadsleden en wethouder sport. Alle leden en relaties van de VSU ontvangen nog een formele uitnodiging voor deze avond.

Cursus Vertrouwenscontactpersoon

De VSU biedt - in samenwerking met de gemeente Utrecht en NSA - op 12 en 16 maart een opleiding aan voor vertrouwenscontactpersonen (VCP). De opleiding is bedoeld voor vrijwilligers binnen Utrechtse sportverenigingen met interesse voor de functie van VCP. >>>