Nieuwsbrief februari 2013

Overig nieuws >>>
VSU agenda >>>

Zomervakantie

Wij wensen alle lezers een fijne zomervakantie!

Het VSU kantoor is in de zomerperiode gewoon geopend.

Huldiging Nederlandse EYOF medaillewinnaars

Op een volgepakt Neude werden vrijdagavond 19 juli de 20 Nederlandse medaillewinnaars van het European Youth Olympic Festival gehuldigd. Atlete Veerle Bakker uit Amersfoort bemachtigde de enige medaille voor de provincie Utrecht. Zij haalde zilver op de 2000m steeplechase.
Een week lang was Utrecht het decors van bijzonder mooie sportieve wedstrijden. Ruim 2300 sporters uit heel Europa streden om de felbegeerde medailles in 9 takken van sport. RTV Utrecht zet in de uitzending van maandag 22 juli nog een keer alle hoogtepunten op een rij.
Kijk op www.utrecht2013.com voor alle informatie, foto's, video's en uitslagen >>>

Uitstel verhoging huurtarieven en instellen taskforce

Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van de raadsvergadering van donderdag 27 juni. De tarieven van de Utrechtse sportaccommodaties worden in 2014 niet verhoogd en alle fracties in de Utrechtse gemeenteraad steunden een voorstel, waarin het college wordt opgedragen in het komende jaar met de VSU te onderzoeken hoe de bezuinigingen moeten worden ingevuld. Goed nieuws dus!
Om dit laatste te realiseren is een taskforce in het leven geroepen, waarin zowel de gemeente als de VSU zijn vertegenwoordigd. Deze zal de komende maanden in kaart brengen welke bezuinigingsposten voor 2014 nog ter discussie staan en hoe deze posten anders ingevuld kunnen worden. Hierin wordt o.a. het verschil in de huurtarieven, de huisvesting van sportvelden, de U-pas, SportU, de bezuinigingen op het talentenfonds en de problematiek rond de wachtlijsten onderzocht. Uiteraard is het VSU bestuur benieuwd naar de meningen van al haar lidverenigingen. Logischerwijs zullen de bezuinigingen en de taskforce ook centraal staan op het Poltiek Sportcafé van 17 september. Kom ook meepraten en meld u alvast aan via info@sportutrecht.nl
.>>>

Doe mee met de VSU Club Loop op 29 september

Op zondag 29 september organiseert de VSU in samenwerking met UtrechTrent de 5 kilometer VSU Club Loop voor alle aangesloten verenigingen, talenten, topsporters en bedrijven. De VSU Club Loop is onderdeel van het hardloopevenement de Singelloop tegen Reuma. Deze sportieve strijd is een unieke gelegenheid voor alle VSU-relaties om elkaar te ontmoeten. Meedoen is heel eenvoudig en kost slechts €12,50 per persoon.
Ga voor 10 september naar www.singellooptegenreuma.nl en klik op inschrijven – onderdeel ‘Singelloop 5 km’. Geef vervolgens aan welke relatie u heeft met de VSU en u bent er klaar voor! Naderhand zal er een aparte VSU club Loop ranking worden gepubliceerd en zullen de snelste 10 individuele lopers in de prijzen vallen.Tevens kan iedereen die meedoet met de Club Loop rekenen op een gratis clinic van een topsporter en topcoach.

Zomereditie Sportjournaal

Begin juli verscheen de zomereditie van het Sportjournaal. In dit extra dikke nummer onder meer aandacht voor de bezuinigingen in de sport, fotoreportages van het Para Youth Festival en 16 Utrechtse talenten, de VSU Club Loop, Resultaten VSU Sportvereniging Scan, voetballen op zondag als oplossing voor wachtlijst, eerste leden voor VSU Topsport Business Club, samenwerking met Vrijwilligerscentrale Utrecht en Toppers bij jou op school.

Heeft u het Sportjournaal niet thuis ontvangen? Bekijk dan de online uitgave of vraag een exemplaar aan via info@sportutrecht.nl