Indien deze e-mail niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie. Voeg nieuwsbrief@sportutrecht.nl toe aan uw adresboek en mis nooit meer de Vereniging Sport Utrecht nieuwsbrief.
Nieuwsbrief #1 - 2013

Iedereen sport mee
Kom zondag 24 februari ook naar de kick-off van de campagne 'Iedereen sport mee, homo of hetero!' met aansluitend bezoek wedstrijd in stadion Galgenwaard. >>>

11 februari:
Vervolgopleiding en topsport

24 februari:
Kick-off ‘Iedereen sport mee, homo of hetero’

26 februari: Theatervoorstelling ‘Wel winnen, hè!’

5 maart: Topsportmiddag

8 maart:
7x7 45+ voetbaltoernooi

14 maart: Schaatsclinic VSU Topsport Businessclub

25 maart:
Ondertekening Convenant Sport en Alcohol

30 maart:
Fair Play Cup F-jeugd

Toppers & EYOF
In aanloop naar het European Youth Olympic Festival (EYOF) gaan Topsporters bij scholen uit het basis- en voortgezet onderwijs langs.

Sportprijs Utrecht
Wie is jouw favoriete SPORTman - vrouw - talent - coach - ploeg - vereniging en vrijwilliger van 2012? Stemmen kan nog tot 17 februari.

Nieuwsoverzicht

Compensatie voor sportverenigingen voor verhoging OZB
Alle Utrechtse sportverenigingen met een eigen accommodatie hebben in 2012 een hogere aanslag van de Onroerend Zaak Belasting (OZB) niet–woningen ontvangen. Deze verhoging, met €50 per €100.000 voor de eigenaren en met € 25 per €100.000 voor gebruikers van onroerend goed, werd doorgevoerd om het Ondernemersfonds te financieren. In goed overleg met de gemeente is overeengekomen dat sportverenigingen een compensatie kunnen aanvragen voor deze verhoging. >>>

Wel winnen hè?
Wat zeg je als coach vlak voor een spannende wedstrijd tegen je sporters? Wat doe je als trainer als de training voor geen meter loopt? En hoe ga je als bestuurder om met lastige ouders? Kom op 26 februari naar de theatervoorstelling ‘Wel winnen, hè!’ Een inspirerende show voor alle vrijwilligers bij sportclubs. Het verhaal dat deze avond wordt gebracht, is gestoeld op praktijkervaringen van topcoaches en onderbouwd met jarenlang wetenschappelijk onderzoek. >>>

Sport op maat: het loket voor aangepast sporten
Op 24 ja
nuari ondertekenden alle partners van Sport op Maat - Abrona, De Hoogstraat Revalidatie, De Wilg, Gemeente Utrecht MEE, Utrecht, Gooi & Vecht, Reinaerde, Special Heroes, Stichting Klein Galgenwaard en de VSU - de samenwerkingsovereenkomst. Sport op Maat functioneert als hét loket voor mensen met een beperking: iedere vraag van mensen met een beperking over sport kan hier neergelegd worden. Eveneens werd het promotiefilmpje van Sport op Maat getoond en werden de ambassadeurs voorgesteld. >>>

VSU Topsport Business Club
Op de vroege dinsdagochtend van 22 januari kwamen diverse mensen uit het bedrijfsleven naar de eerste sportieve bijeenkomst van de VSU Topsport Businessclub. Na een fitheidstest en een gezond ontbijt vertelde Marieke Dijkstra enthousiast over de plannen van VSU Topsport en de Businessclub. Doel van de Businessclub is een constructieve bijdrage te leveren aan de individuele en collectieve ontwikkeling van een topsportklimaat binnen het bedrijfsleven. Het volgende evenement staat gepland op 14 maart: een schaatsclinic op de Vechtsebanen. >>>

Plussport fittest
Ondanks de barre weersomstandigheden waren zaterdag 26 januari meer dan honderd 50-plussers afgekomen op de PlusSport fittest in een gymzaal in Overvecht. Bij al deze mensen werd de bloeddruk, kracht, uithoudingsvermogen, lenigheid en reactievermogen onder de loep genomen. Na afloop van de fittest kregen de deelnemers advies over het sportaanbod in de stad Utrecht.  In Overvecht zijn verschillende PlusSport sport- en beweegactiviteiten die met een lage intensiteit beoefend kunnen worden. Ook U in de Wijk Overvecht was aanwezig en maakte een filmpje. >>>

Sportjournaal wintereditie
De wintereditie van het Sportjournaal al gelezen? In deze uitgave was onder meer aandacht voor VSU Topsport en het bedrijfsleven, weerzien met skelestonster Joska le Conté, Sport op Maat, Terugblik Suppliersbijeenkomst, ZogeNAAMd over Vlerk, mobiele verenigingsmanagers, uitleg logo Sporttalentenfonds, VSU feliciteert en een verslag van het Politiek Sportcafé.
Bekijk de online bladereditie op de website. >>>

Overige nieuwsberichten

NL DOET: doe ook mee met de grootste vrijwilligersactie van Nederland op 15 en 16 maart! >>>

Utrechters maakten kennis met Martial Arts tijdens 1e Martial Arts Week Utrecht. >>>